Gå til innhold
Arkivverket

Hvor var Karen Maria og Elen Martine Tor(e)sdatter i 1865?


Tone Lise Gundersen
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor disse to søstrene befant seg i 1865? De er ikke med i tellingen hjemme hos foreldrene på Roth I Haaland.

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038206000745

 

Her er tellingene for 1875 for begge to:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052246000803

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/bosted_land/bf01052247000685

 

Jeg vet hva som (sånn noenlunde) skjedde med dem senere og trenger bare hjelp tll å finne ut hvor de befant seg i 1865. Har lett og lett, men finner dem ikke. :/

 

Med hilsen Tone Lise

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elen Martine er ikke født i 1858 som det står i tellingen. Hun er oppført med fødselsdato fra 1848 til 1854 i de forskjellige tellingene... 1848 er nok det nærmeste siden hun er tjenestepike i 1865. Hvis ikke ville hun vært svært ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Åsbjørg. :-) Vet du forresten hvor Lunde i Høyland kan befinne seg? Googlet litt, men fikk ikke så mye ut av det... :-/

Endret av Tone Lise Gundersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er visst fleire Lunde i det området der sør...

Steder i nærheten

 

Sørbø (gårdsbruk, 354 m unna), Ganddal (bro, 438 m unna), Lundehaugen (bro, 461 m unna), Torger Carlsen (bro, 532 m unna), Ganddal (bro, 641 m unna), Åse (gårdsbruk, 682 m unna), Skei (gårdsbruk, 829 m unna), Ganddal (tettsted, 832 m unna), Stokkalandsvatnet (tjern, 896 m unna), Stokkaland (gårdsbruk, 899 m unna), Åsedalen (bro, 927 m unna), Lunde (gårdsbruk, 945 m unna), Øvre Åse (gårdsbruk, 972 m unna), Hove (gårdsbruk, 975 m unna), Lundetunet (veg, gate, 1046 m unna), Høylandsåna (bro, 1053 m unna), Hove III (bro, 1073 m unna), Holane (gårdsbruk, 1091 m unna), Stokkaland (gårdsbruk, 1102 m unna), Lunde (bro, 1300 m unna)

Torger Carlsen er ei bru!?!?!?

 

Endret av Åsbjørg Susort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah...Den bruå kunne jeg tenkt meg å sett. :lol: Lunde er jo et veldig vanlig navn, og kan kanskje være enda flere steder. Nå søkte jeg også på Kirke-Sole og det tyder på at det er i nærheten av Rott på fastlandet. Det er jo logisk.

 

Begge disse damene endte opp med hver sitt barn fra hver sin bonde på Stokka i Sandnes, og det er veien dit jeg er nysgjerrig på, men det er nok ikke så lett å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Lunde er gnr. 47 i Høyland. Er eget kapittel i Ola Aurenes sin bygdebok om Høyland.

Endret av Bjørn Egeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.