Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding/skifter i Bergen etter Alfred Severin Andersen


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter dødsmelding/skifte etter Alfred Severin Andersen som var født 02.01.1889 i Bergen og gift (første gang) med Gjertrud Anna f. Andreasdtr. Hjertvik 09.05.1873 - 20.05.1924.

 

I databasen over døde i Bergen 1912-1972 finner jeg to personer som het Alfred Severin Andersen. Den ene døde 10.09.1935 (skiftemeldingene ser ut til å stoppe 31.12.1934) og den andre døde 29.11.1962.

 

Hvem av disse to er den rette og hvem var nevnt som etterlatte i dødsmeldingen/skiftet?

 

 

Jeg har fått bekreftet at det er han som døde i 1935 jeg jakter på. Han giftet seg for andre gang 10.11.1934 i Sandviken Kirke med Haldis Gudny Olsson f. Olsen 10.09.1900. Jeg vet imidlertid ikke om der var barn i dette ekteskapet eller når Haldis døde. Men det skal i alle fall være 4 barn i hans første ekteskap.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var gift med Haldis, og hadde fire barn fra første ekteskap:

 

Bjarne Andersen, Bergen

Astrid Andersen, Bergen

Kitty Andersen, Bergen

Bernhard Andersen, født 1917, Bergen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for flott hjelp. Da var der ikke barn fra det korte ekteskapet med Haldis.

 

Bernhard f. 1917 var min onkel, gift med min mors søster.

 

 

Jeg har imidlertid et problem. Ved dødsmeldingen etter hans første hustru, Gjertrud Anna Andreasdtr. Gjertvik, som døde 20.05.1914 nevnes også sønnen Ole. I føge dødsmeldingen var han til sjøs og hadde ikke latt høre fra seg siden sist jul. Ved folketellingen i 1910 opphis det at Ole var født 20.07.1905. Det var fire år før de giftet seg. Jeg har søkt gjennom kirkebøkene for Bergen uten å finne dåpen hans.

 

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.