Gå til innhold
Arkivverket

Hans Henrikson, fødd på Eraker i Borgund, Lærdal 1812 - til Melvær i Askvoll - lagnad for han og borni hans?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Ang evt konfirmasjon for Helene:

 

Ser i FT 1865 at hun er døvstum. Kan det være rimelig å anta at med slike handikapp i forhold til kommunikasjon, så ville hun på den tiden ikke være kandidat for konfirmasjon?

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ang evt konfirmasjon for Helene:

 

Ser i FT 1865 at hun er døvstum. Kan det være rimelig å anta at med slike handikapp i forhold til kommunikasjon, så ville hun på den tiden ikke være kandidat for konfirmasjon?

 

Mvh Bente

 

Hvis hun var døvstum kan det være Helene som døde 27. des. 1909?  Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vilnes i Askvoll, Ministerialbok nr. C 1 (1879-1922), Døde og begravede 1908-1910, side 254.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2045&idx_id=2045&uid=ny&idx_side=-247

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050811030247.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun var døvstum kan det være Helene som døde 27. des. 1909? Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vilnes i Askvoll, Ministerialbok nr. C 1 (1879-1922), Døde og begravede 1908-1910, side 254.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2045&idx_id=2045&uid=ny&idx_side=-247

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050811030247.jpg

Som vi ser var Helene Hansdtr. på Folkestad 'ug. fattiglem'. Og dersom ho (Helene) verkeleg var døvstum, noko som sjølvsagt var endå vanskelegare på den tida enn kva det er i dag - det vart rekna som eit 'lyte', så er det diverre ikkje så rart at ho døydde ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Egil, Bente, Lars J. og Terje for nye spennande innlegg!

 

Dette var jo nesten for godt til å vera sant, og når eg no går nærare inn i FamilySearch, ser eg at det var to stk. Helene Hansdotter som var fødde i Askvoll mellom 1828 og 1840.  I tillegg til "vår" Helene fødd 16.7.1835, var det ogso ei Helene Hansdotter, fødd på Søre Folkestad 25.2.1834 av foreldri Hans Hansson og Gjertrud Andersdotter (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8598&idx_id=8598&uid=ny&idx_side=-61).  Og nettopp Folkestad-namnet får meg til å gissa på at det var ho som var dauvstum og døydde på Folkestad i 1909!?

 

Det er nok eit spørsmål om ikkje "vår" Helene likevel døydde kort etter fødsli; det gjekk jo berre halvtanna år til Dina kom til verdi i 1837..

 

Tja, det skal ikkje vera so enkelt dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Eg finn ikkje noko i farten i panteregisteret om kva for ein plass dei budde på, men eg vil tru at FT 1875 skulle kunne gje svar på det. Men det er det kanskje berre statsarkivet som kan svare på, sidan den ikkje ligg ute. Men så vidt eg ser, så er det kun ein plass i Smelvær, så då må det vel vere den.

 

Folketeljinga frå 1875 er nyleg lagd ut i skanna versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att dette emnet frå sist vår, som NESTEN er heilt løyst.  Det mangar berre to dødsfall, og eg vonar at nokon med lokal kunnskap i ASKVOLL kan hjelpa meg vidare?

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Hans Henrikson, son av Metta og gardbrukarsonen Henrik Henrikson frå Voll øvre i Lærdal (1775-    ), var f. i Lærdal 1.10.1812.

Hans Henrikson flytte i 1828 til Askvoll der han vart konfirmert i 1829 og gifte seg 2.5.1833 med Johanna Jonasdotter frå Nikøy i Askvoll.  Ho var dotter av gardbrukar Jonas Knutson på Nikøy og kona Arnoldina, kjend som Dina Jensdotter frå Ask og vart døypt i Askvoll 7.2.1802.  Hans og Johanna budde først nokre år som innerstfolk på Alesøy i Askvoll, men flytte kring 1838 til Melvær i Askvoll der dei etter kvart fekk seg ein plass på Guriøy.  Hans d.

 

##### (dato og stad for dødsfallet hans? – etter 1846 og før 1865!? – finn ikkje Askvoll!)

 

medan Johanna d. som kårenkje i Melvær 20.12.1874.  Dei fekk seks born i lag:

a. Jonas Hansson, f. i Askvoll 14.6.1833, d. på Nikøy i Askvoll 7.5.1834.

b. Helena Hansdotter, f. i Askvoll 16.7.1835,

 

     ##### (ikkje funni konfirmert eller avlidi i Askvoll – truleg d. kort etter fødsli!)

 

c. Dina Hansdotter, f. i Askvoll 12.1.1837, d. som enkje på Vossevangen, Voss 19.5.1918.  Dina gifte seg i Hamre 13.4.1855 med Baste Gabrielson frå Fyllingen i Hamre, f. på Hopsdal i Hamre kring 1814.  Han d. som gardbrukar på Fyllingen 5.11.1885.  Baste og Dina tok over etter foreldri hans som gardbrukarar på Fyllingen i Hamre, men som enkje flytte Dina som reingjeringsassistent til Dale i Bruvik, og sidan hamna ho som enkje på Voss.  Ho og Baste fekk visstnok fem born i lag.

d. Petrina Hansdotter (1840-1890), vart gift med fiskar og strandsitjar Christen Olson på ein plass under Smelvær i Askvoll (1828-1886), opphavleg strandsitjarson frå Uri under Sjøtun (s.d.).

e. Malena Hansdotter, f. i Askvoll 18.6.1843, d. som gardbrukarenkje(!) i Melvær 16.10.1918.  Malena gifte seg i Askvoll 28.10.1863 med Bernt Andersson frå Nikøy i Askvoll, f. i Askvoll 17.10.1830.  Han d. som strandsitjar og fiskar på Tistel i Askvoll 30.9.1910.  Bernt var fiskar, og han og Malena tok visstnok over som plassfolk på heimeplassen hennar på Guriøy under Melvær i Askvoll, men flytte i 1875 til Tistel under Kjempenes i Askvoll.  Dei fekk tretten born i lag.

f. Johanna Dorthea Hansdotter, f. i Askvoll 16.6.1846, d. som husmannskone ved drukning nær Hågøy i Askvoll 14.10.1878.  Johanna gifte seg i Askvoll 11.11.1875 med Mathias Olai Mathiasson frå Korssund i Askvoll, f. på Sætre i Askvoll 2.10.1855.  Mathias og Johanna var strandsitjarar på ein plass under Hågøy i Askvoll, men Mathias gifte seg 27.12.1881 att i Askvoll med Ingeborg Andrine Sørensdotter frå Folkestad søndre i Askvoll, f. i Askvoll 5.2.1856.  Mathias og Ingeborg budde ei tid som innerstfolk på Folkestad søndre, men utvandra so i 1884 til Amerika.  Under namni Mathias og Ingeborg Mathiason, sidan Mathews, finn me dei først att som farmarar i Primrose township, Dane Co., Wis., men i 1900 flytte dei til ein farm i Doyle township, Barron Co., Wis. der Ingeborg d. 29.1.1912.  Mathias flytte snart etter som pensjonist til Rice Lake, Barron Co., Wis. der han d. 9.5.1935.  Mathias fekk i alt åtte born; av dei var ein son frå første ekteskapet med Johanna.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Det var i vår ein del debatt kring dotteri Helena, men eg kan ikkje finna prov for at ho i det heile er vaksi opp!

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.