Gå til innhold
Arkivverket

Hvem er foreldre til Mathilde Sudmann 02.09.1860 - 14.03.1949?


per aase andresen
 Del

Recommended Posts

Er det mulig å få opplysninger vedr nevnte Mathilde Sudmann sine foreldre?

 

ID: pg00000001253716 Kjønn: k Rolle: avdød Alder:   Personnummer: 1 Fødselsdato: 02.09.1860 Familiestilling: rentenistinne enke Fødested: Bergen Dødsdato: 14.03 Dødsårsak:   Lege:   Rapportert:   Bosted: M. Barfotsgt. 37    

 

Tilhørende personer

 

P.nr. Rolle Stilling og stand Navn Alder/født Fødested Bosted 1 avdød rentenistinne enke Mathilde Sudmann 02.09.1860 Bergen M. Barfotsgt. 37

 

Begravde

 

Begravelsesnr. Løpenr. År Begravelsesdato Melder Sogn/kirke 3894 10 1949 18.03   Johanneskirken

 

 

mvh

 

Per Aase Andresen

Endret av per aase andresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Per.

Mathilde sine foreldre var bordarbeider Johannes Knudsen og Siri Pedersdatter. Johannes var født på Legdene i Årstad

og Siri var født på Kaland i Fana

Johannes og Siri ble viet i Fana 1 juli 1849. Han er da nevnt 21 år og hun er nevnt 27år.

Mathilde (eller Constance Mathilda som hun er skrevet inn i kirkeboka ved dåpen) ble døpt i Domkirken i Bergen

7 okt 1860. Deres adresse ved dåpen var rode 18  hus 173f (mulig Skivebakken 30)

Mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag.

Jeg takker for ditt svar.

Bra jobbet.

men er det noen som kan informere om når og hvor  hun giftet seg med sin ektemann rentenist Otto Johan Sudmann født 20.11.1836.

 

Og hva gjorde han sin fortjeneste på, slik at han ble rentenist?

 

mvh

 

Per Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg burde selvfølgelig ha nevnt at Otto Johan og Mathilde ble viet i Hosanger

Her er lenke http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050809010806.jpg

Som du ser er dette Otto sitt første ekteskap.

Se forøvrig din forrige forespørsel - jeg la et innlegg om sønnen Oluf født 1867 utenfor ekteskap.

 

Mvh Dag

Endret av Dag Solberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag.

 

Hjertelig takk for hjelpen med å finne giftermålet.

Du har også løst et spørsmål jeg hadde knyttet til Constanse Mathilde født Knudsen, som bl.annet er seksmenning av min oldemor.

 

Har du disse i basen din, eller var dette et produkt etter iherdig  leting.

 

ha fortsatt en god syttende.

 

mvh

 

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag.

 

Hjertelig takk for hjelpen med å finne giftermålet.

Du har også løst et spørsmål jeg hadde knyttet til Constanse Mathilde født Knudsen, som bl.annet er seksmenning av min oldemor.

 

Har du disse i basen din, eller var dette et produkt etter iherdig  leting.

 

ha fortsatt en god syttende.

 

mvh

 

Per

 

Hei Per.

Ja jeg hadde litt i basen min. Det var fordi Oluf som var født 1867 vokste opp hos noen i

min kone`s slekt på Hamneset husmannsplass som lå under Store Urdal.

Oluf ble godt tatt vare på der og min kone`s tipp-tippoldemor fikk bo hos Oluf på sine siste dager.

Oluf bodde da på Furneset under Kleiveland.

Ellers kan jeg opplyse at Otto Johan var landhandler i en del år på Indre Eide iflg.

ættebok for Hosanger.

Mvh. Dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.