Gå til innhold
Arkivverket

Reisemål Halifax med Skip Angelo, 7- 4 - 1893 fra Oslo.


Solveig Westgård.
 Del

Recommended Posts

Jeg beklager at jeg sender etterlysning en gang til om dette emne. Har hat det ute før, men har ikke finne ut hvor denne mannen ble av.

 

Jeg prøver å finne ut hvor det ble av: Andreas Sørensen som reiste med dette skipet fra Oslo 7 -4 - 1893. Han var da 26 år, gift og hadde 2 barn. Kone og barna ble her i Norge,  de ble ikke med han.

 

Han var døpt: Ole Andreas Sørensen, født 4 april 1866 i Bamble Telemark.

 

Familien vet ikke hvor det ble av han, et barnebarn av han skulle så veldig gjerne vet noe om han.

 

Er det noen som kan og vil hjelpe meg med dette?

 

MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir vanskelig å finne et dødsfall som kan bekrefte at det er riktig person. På den tiden står det som regel bare et navn og dødsdato - ingenting om f.dato eller hvor han kommer fra.

Tror nok det er Clinton, Ia, som er reisemål, men finner han ikke i Census 1895 for Iowa, så enten har han flyttet eller er allerede død.

https://familysearch.org/search

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til Andreas :         Hanna Andrea Hansdatter døde 8-5-1929 i Bamble, da kalte hun seg for Hanna Skaugård etter en plass de bodde.

                                     I kirkeboka står det at hennes mann jobber i Amerika.

 

 

Andreas Sørensen hadde 2 barn: Inga Mathea Andreasdatter født 8-6-1889 i Bamble. Som reiste til Canada.

                                                       Søren Sørensen født 31-5-1891, han bodde i Bamble til han døde.

 

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok ikke lett å finne ut noe om han, leit det. Vi ønska å finne noe om han, han er bror til mormor til min mann.

Det er liksom noen brikker som mangler.

 

MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere.

 

Mange tusen takk for at dere tokk dere tid til å hjelpe meg med å lete. Dere gjør en flott jobb. Det er ikke hver gang vi finner det vi leter etter, men sånn er det. Tusen takk for hjelpa.

 

MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 år senere...

Hei, jeg beklager at jeg søker etter denne mannen, jeg kan ikke la være. Hadde vært så artig å vite hvor det blei av bror til min bestemor.

Beklager så mye at jeg spør igjen.

MVH Solveig Westgård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.