Gå til innhold
Arkivverket

Plassen Rundtom, Stange, Hedmark


Trond Myrstad
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om det finnes opplysninger om hvor folket på plassen Rundtom på Stange kom fra, og eventuelt om slekten bakover.

I 1865 er det Nils Nilsen, 52 år, og Eline Andersdatter, 45 år, med barn som bor der

digitalarkivet.arkivverket.no/ft/bosted_land/bf01038035008671

I 1801 er det også en Nils Nilsen, 57 år og kona Anne Olsdatter som bor der. Om det er noe slektskap mellom disse to Nils'ene vet jeg ikke. Pga. alderen dreier det seg iallefall ikke om far og sønn.

gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f 18010417&gardpostnr=47&merk=47#ovre

Eline Andersdatter blir døpt 5. mai 1822 med foreldre Anders Nilsen og Kari Jonsdatter, og stedfestet til Torvdalen.

www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9119&uid=ny&idx_side=-58


Ved konfirmasjonen hennes i 1838 er hun også stedfestet til Torvdalen.

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8854&idx_id=8854&uid =ny&idx_side=-142

 

Da Nils Nilsen og Eline Andersdatter gifter seg 30. desember 1844, er foreldrene hennes registrert med stedstilhørighet Rundtom, mens faren hans er registrert som Nils Nilsen Øvergaard.

www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=full&info=ingen&hode= nei&show=236&uid=288730&js=j

Foreldrene til Eline gifter seg 17 desember 1821

www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9119&uid=ny&idx_side=-125

Alt av ytterligere informasjon mottas med takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Siden  det er forskjellige brukere på de to forumene, og jeg har fått liten respons på henvendelsen  på Slektsforum, prøver jeg her også.

 

Trond

Endret av Trond Myrstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkebøkene (dåp, konfirmasjon og ekteskap) har jeg sett på.

Family Search har jeg også brukt for å spare tid når jeg leter i kirkebøkene.

Alt jeg har funnet i kirkebøker og folketellinger har jeg opplyst om i det første innlegget, slik at gode hjelpere ikke trenger å gjøre jobben jeg allerede har gjort på nytt.

 

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det finnes opplysninger om hvor folket på plassen Rundtom på Stange kom fra, og eventuelt om slekten bakover.

 

I 1865 er det Nils Nilsen, 52 år, og Eline Andersdatter, 45 år, med barn som bor der

 

digitalarkivet.arkivverket.no/ft/bosted_land/bf01038035008671

 

I 1801 er det også en Nils Nilsen, 57 år og kona Anne Olsdatter som bor der. Om det er noe slektskap mellom disse to Nils'ene vet jeg ikke. Pga. alderen dreier det seg iallefall ikke om far og sønn.

 

gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f 18010417&gardpostnr=47&merk=47#ovre

 

Eline Andersdatter blir døpt 5. mai 1822 med foreldre Anders Nilsen og Kari Jonsdatter, og stedfestet til Torvdalen.

 

www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9119&uid=ny&idx_side=-58

 

Ved konfirmasjonen hennes i 1838 er hun også stedfestet til Torvdalen.

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8854&idx_id=8854&uid =ny&idx_side=-142

 

Da Nils Nilsen og Eline Andersdatter gifter seg 30. desember 1844, er foreldrene hennes registrert med stedstilhørighet Rundtom, mens faren hans er registrert som Nils Nilsen Øvergaard.

 

www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=full&info=ingen&hode= nei&show=236&uid=288730&js=j

 

Foreldrene til Eline gifter seg 17 desember 1821

 

www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9119&uid=ny&idx_side=-125

 

Alt av ytterligere informasjon mottas med takk !

 

 

Fikk ikke lenken til å virke.

Legger inn vielsen til Nils Nilsen og Eline Andersdatter på nytt.

 

Begge var født i Stange.

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stange, Ministerialbok nr. 10 (1835-1845), Ekteviede 1845, side 234.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8854&idx_id=8854&uid=ny&idx_side=-236

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070122340438.jpg

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.