Gå til innhold
Arkivverket

Nils Olai Olson f. 1878 på Hevrøy i Austevoll, daværende Sund sogn i Hordaland


Terje Hammer Aarland
 Del

Recommended Posts

Nils Olai Olson drog til USA i 1897 han ble gift med Christina Pedersdatter Njøs (Leikanger). De bodde i Mower county i Minnesota frem til 1918, da flyttet de til Tulsa i Oklahoma. Nils og Christina hadde fem barn

 

Oscar d. i San Diego ca 1973

Joel Theodore f. ca 1909

Nordeen døde i 1999

Ervin

Dorothy

 

Jeg prøver å skaffe med oversikt over etterkommerne etter disse.

 

Jeg vet at Oscar hadde en sønn som het Robert Nils og som døde for noen år siden

Joel hadde også en søn som het Joel Theodore f. 1938, han skal vistnok også ver død

Jeg vet det meste om Nordeen sine etterkommere, men lite om Ervin, han skal ha en datter?

Dorothy har jeg også litt info om.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med info om Joel Theodore sine etterkommere? Er der mulig å finne obitary for noen av de med navn Joel Thodore Olson? Hvis dere finner noe om nålevende personer så kan dere sende epost til austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Joel T Olson så har jeg i dag fått denne infoen fra USA i dag:

 

Det er obitary for Joel T Olson

 

Joel T. Olson, Jr. 67 of Tulsa, passed away, Tuesday, November 6, 2007. Born Oct. 5, 1940 in Tulsa, Ok. to the late Joel T. Olson, Sr. and Irma Eve Isbell Olson. A 1958 graduate of Collinsville High School. His college degree was from Oklahoma City University. He served his country in the United States Army. Joel was an active member of First United Methodist Church and very involved in the music program. He retired from The John Shurtleff Co after 26 years of service. He was active in Gideons International and Literacy Evangelism progams. His wife Carolyn preceded him in death and also a sister, Phyllis Amber Olson. A Memorial Service will be held,10:30AM, Monday, Nov. 12, 2007 at First United Methodist Church, 1111 S. Boulder Ave. and a Military Graveside service will be held at 12:30pm in Memorial Park Cemetery. Contributions in his memory may be made to the Music Dept. of First United Methodist Church.

 

Denne forteller ingenting om Joel hadde barn? Kan man da anta at han ikke hadde barn? Vil det være mulig å evn finne om søsteren hadde barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å finne Phyllis sin obitary?

 

Foreslår at du tar kontakt med hun som har lagt inn infoen på Myheritage, hun kan sitte med informasjon. Har ikke funnet henne på findagrave.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sendt melding til henne, men det ser ut til at det er ei stund sidan ho har vert aktiv på MH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at hun har vert aktiv på My Heritage siden i 2012, så da er det ikke godt å vite når tid hun går inn på den neste gang? Derfor hadde det vert fint om det lar seg gjøre å sjekker om der finnes en Obitary for Phyllis Amber Nottingham f. 1943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har prøvt å ta kontakt med hun som har lagt inn info om Phyllis Amber Nottingham (19.01.1943-16.08.1999), men der ser ikke ut som hun er aktiv, så derfor må jeg ha litt mer hjelp. Det kan jo, hende at hun som har lagt inn info i My Heritage er å finne i Whitepages? Eller at det er mulig å finne Phyllis Obitary?

 

Selv om de fleste her må ha god tålmodighet, så mangler eg litt av den roen, nå når målet nesten er nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lars

Jeg har prøvt å ringe begge telefonnumrene, men jeg får opplyst at hun jeg spør etter har ikke det oppgitte nr. Det andre nr kommer jeg bare til en automatisk telefonsvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at hun har vert aktiv på My Heritage siden i 2012, så da er det ikke godt å vite når tid hun går inn på den neste gang? Derfor hadde det vert fint om det lar seg gjøre å sjekker om der finnes en Obitary for Phyllis Amber Nottingham f. 1943

På forsiden hennes står det sist aktiv 25. mai 2014.

2012 var sist hun redigerte den profilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å få lære litt mer om My Heritage, men det var litt etter at jeg hadde sendt henne en intern epost på My Heritage, så da hadde det vert fint om hun hadde oppdaget det da. Vel, det kan kanskje gå litt tid før hun svarer. Derfor prøvte jeg å ringe henne i dag, men det var feil nr sa hun i den andre enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Joel Theodore Olson Jr. (5. okt 1940) døde 6. okt 2007 stod det ikke noe i hans obitary om han hadde barn (se innlegg 2), men jeg har fått oppgitt at der skal være en Joel T Olson som bor i Tulsa i Oklahoma, kan det være en slektning eller en sønn av han. Kan han ha hatt flere barn selv om det ikke står noe om det i hans obitary? Hvis dere finner noe så send info til

 

austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.