Gå til innhold
Arkivverket

Emigranter, gamle kontra nye.


Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Jeg søker på Emigranter i det gamle får jeg opp reisemål, men det ser jeg ikke i det nye.

 

Eks jeg søker på Konrad Tranaas. I det gamle kommer det opp:

43665 1886 21 21 187 1 29.03.1886 30.03.1886   Konrad Tranaas ug Arb m 23   Namsos Laramie Wyoming Thingvala via Xania 229 90

 

Her står det at han skal til Laramie, Wyoming. I den nye står det ingenting om hvor han skal til.

Konrad Tranaas
Nyttig tips!

Klikk på de blå lenkene i venstre kolonne for å se alle detaljer om en person, en leilighet, et bosted eller en tellingskrets.


Fornavn: Konrad Etternavn: Tranaas Kjønn: m Fødselsdato:   Fødselsår:   Alder: 23 Fødested:   Bosted: Namsos Stilling/stand: ug Arb Familiestilling:   Utreisedato:   Utreisehavn:   Reisemål:   Ankomstdato:   Skip: via Xania Linje: Thingvala Agent:   Årsak:   Nytt yrke:   Ekspedert dato: 30.03.1886 Kontraktsdato:   Fraktkostnad: 229,90 Tar med penger:   Har billett?:   Billett betalt?:   Betalingsmerknad:   Har pass?:   Reisetillatelse: Tilladelse Ny gruppe: 1 Reiser med familie?:   Herred:   Fogderi:   Statsborgerskap:   Merknader:   Utgår/Strøket:

 

Er det feil i den nye, eller mangler som man planlegge å rette opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.