Gå til innhold
Arkivverket

Sorenskrivar Adler Lie (1877-1945) - kona Hjørdis - endeleg lagnad og huslyden deira?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Ein av sorenskrivarane som har butt i skrivargarden i Solvorn i Hafslo, er Adler Lie.  Eg lnskjer å samla litt opplysningar om huslyden hans og vonar nooon kan hjelpa meg?

 

Her er kva eg veit so langt:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Adler Fredrikson Lie, opphavleg frå Kristiansand, var son av adjunkt og seinare konrektor Fredrik Gill Johanson Lie i Kristiansand, opphavleg frå Moss, og kona Amalie Constance Olufsdotter Nielsen frå Christiania og f. i Kristiansand 23.7.1877.  Adler gifte seg i Kristiansand

 

     ##### (vigselsdatoen hans?)

 

     med Hjørdis Kristiansdotter Johannessen frå Moss.  Ho var dotter av bokhaldar og kontorfullmektig Kristian Andreasson Johannessen i Moss, opphavleg frå Trosvikholmen i Glemmen, og kona Axelia Elvine Axelsdotter frå Ulvøsund i Høvåg, Lillesand og f. i Moss 18.3.1896.

Adler Lie vart student i 1895 og cand.jur. i 1900.  Han var deretter sorenskrivarfullmektig til hausten 1902 og advokatfullmektig til 1906.  Han var tilsett i Justisdepartementet frå 1906 og var frå 1918 byråsjef same staden.  Han budde i Christiania (Oslo) like fram til 1922.

Adler Lie vart 14.7.1922 utnemnd til sorenskrivar i Indre Sogn, og han og Hjørdis flytte hit på same tidi.  Adler heldt fram i ombodet til 1932.

Adler og Hjørdis Lie flytte i 1932 til Voss då Adler same året tok over som sorenskrivar der, men alt i 1938 vart han sorenskrivar til Torridal i Vest-Agder og flytte då til

 

##### (bustaden hans? – i Kristiansand?)

 

Adler d. i Kristiansand 15.8.1945, medan Hjørdis Lie d. same staden 24.9.1957.

 

##### (sjekka om dødsstadene stemmer? - dei er gravlagde i Kroistiansand!)

 

Born:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg har over hovudet ingen opplysningar om born etter dette parfolket, so det vil vera særleg velkome!  Kanskje finst det dødsannonser etter dei?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane - Wackersberg - Bayern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Leif og Sven for spennande innlegg.

 

Det er ikkje so lett å få noko ut av gravstøttene, men dødsdatoane deira er jo kjende, og gjennom dødsannonsene får me greie på at parfolket ikkje hadde born i lag!

 

Soleis er dette problemet nesten løyst.  Me manglar no berre:

 

* Vigselsdatoen deira?

 

* Bustaden deira i Torridsal eller Kristiansand?

 

Eg har lagt inn eit emne i Arkivforum Kristiansand for å få greie på dette med bustaden.  Dei har sikkert òg ein Sorenskrivarbustad ein eller annan stad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene fra 1895, utgitt 1949:

 

Adler Lie. Bopel Kristiansand S. Ved kgl. res. av 14. juli 1922 ble han utnevnt til sorenskriver i Indre Sogn, med bopel i Solvorn, ved kgl. res. av 18. mars 1932 utnevnt til sorenskriver i Voss, med bopel Vossevangen, og ved kgl. res. av 18. juni 1938 utnevnt til sorenskriver i Torridal, med bopel Kristiansand S.

 

Gift med Hjørdis Johannessen, f. 18. mars 1896, av foreldre, kontorfullmektig Kristian Johannessen og hustru Akselia Elvine, f. Akselsen. Han døde 14. august 1945.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten for oppfølgjing av dette emnet.

 

Det er soleis oppklart at bustaden til Adler og Hjørdis var i sjølve Kristiansand, og etter ein del blaing i kyrkjebøkene for Kristiansand her eg no endeleg òg funne vigsli til Adler og Hjørdis!  Dei gifte seg i Kristiansand 23.12.1939.  Ingen av dei hadde vore gifte før, og Hjørdis ser ut til å ha vore kontorbetjent på skrivarkontoret!

 

Soleis er ogso dette problemet heilt løyst, og eg takkar på ny for godt teamwork!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Vi har hytte på  Filefjell og hørte ofte bestefar snakke om "Adler Lie dommen av 1927" eller 1929. Den skal ha blitt benyttet i undervisningen for jurister. Vet dere noe om dette? Jeg finner ikke dommen på nettet. 

 

Mvh Knut Rognerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Knut Rognerud skrev:

Vi har hytte på  Filefjell og hørte ofte bestefar snakke om "Adler Lie dommen av 1927" eller 1929. Den skal ha blitt benyttet i undervisningen for jurister. Vet dere noe om dette? Jeg finner ikke dommen på nettet. 

 

Mvh Knut Rognerud

Du vet ikke noe om hva dommen handler om? Det er jo uvanlig at en dom oppkalles etter dommeren ...

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.