Gå til innhold
Arkivverket

Logge på


Steinar Sletten
 Del

Recommended Posts

Når en logger seg på kan man krysse av for "husk meg" Er ikke dette ment for at neste gang man logger seg på trenger man ikke skrive inn mail og passord? Dette fungerer i så fall ikke for meg da jeg hver gang møter et tomt skjema som må fylles inn.

Finnes noen lure svar på dette eller har jeg misforstått meningen med denne funksjonen?

 

Steinar Sletten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at om du krysser av for "husk meg", så blir det opprettet en cookie (informasjonskapsel) på din maskin (med brukernavn/passord?) som brukes av serveren, neste gang du besøker websiden, til å logge deg på automatisk. MEN hvis du i oppsettet for din maskin har ett eller annet som sørger for å slette cookies (f.eks. når du lukker browseren), så blir jo cookien borte og du må logge deg på manuelt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det er en cookie (informasjonskapsel) som gjør at nettleseren husker at du er innlogget. Hvis du f.eks har deaktivert cookies kan det være en mulig årsak.

 

Jeg har testet for sikkerhets skyld, og det fungerer slik det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.