Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding, Bergen (1936) - Marie Mathilde Svaasand


Kjell Arne Brudvik
 Del

Recommended Posts

Marie Matilde Knudsdatter Aamodt ble født 9. mars 1863 i Bergen. Hun dør 1. april 1936 under navnet Mathilde Marie Svaasand. Først gift 26. mars 1883 med Peter Eriksen (1858-1900) og hun fikk 6 barn med ham. Peter utvandret og døde og hun ble siden gift med Sjur Arnesen Svaasand (1861-1939) den 17. november 1900.

 

Barn hun fikk med Peter var;

 

- Anna Kathinka Eriksen (1883-1957)

- Erikka Konstanse Eriksen (1884-?)

- Konrad Andreas Eriksen (1886-1970)

- Olaf Lasselius Eriksen (1888-1894)

- Lilly Marie Eriksen (1891-1977)

- Cato Nikolai Eriksen (1892-1966)

 

Jeg er interessert i å høre hva skiftet (evt. dødsfallsprotokollen) etter Marie sier, spesielt med tanke på hva som nevnes om arvinger.

Endret av Kjell Arne Brudvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da moren døde var arvingene barna:

 

Anna Rasmussen, Håkonsgate 26

Erikka Eriksen, frøken, Tysfjord

Konrad Eriksen, Bergen

Olaf Eriksen, Bergen

Lilly Marie Eriksen, Bergen

Cato Eriksen, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye, det gav mer informasjon om hvor jeg kan forvente å finne Erikka  :)

I bygdeboken "Åsane i fortid og nåtid" bind 5 av Kenneth Bratland står en del på side 395, Eidsvåg bruk 65, (kalt Gropen)

Erikka Konstanse Eriksen eide  1/3 av bruket fra 1940 - 1949. Hun døde  i Eidsvåg i 1949, hun var sykepleier.

 

Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Johan,

 

Dette var interessante opplysninger - hadde du hatt mulighet til å se hva mer som eventuelt står der? Erikka hadde 2 søstre og 1 bror som også var tilknyttet Eidsvåg (Eidsvågneset).

 

Takk for at du tok deg tid til å sjekke opp; jeg hadde nok neppe trodd at hun hadde kommet seg tilbake til Bergen - så for meg er dette fabelaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.