Gå til innhold
Arkivverket

Døpte i Saude prestegjeld 1681-1700


Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Etter et søk i Alle databaser på Digitalarkivet, kom jeg frem til at det under 822 Seuherad (Saude prestegjeld) skal være døpt barn av en Echof.

Det nevnes Ancher,Anne Marie,Ane,Anna,Benoni,Casper,Fredrik,Fredrich,Fredrtich og Marth.

 

Etter en hurtig gjennomgang av kirkebok, fant jeg ingen.

 

Noen som vet hvor disse registreringene kommer fra og hvor jeg kan få sjekket de ??

 

Mvh Terje

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står:

 

Suzi Waag Smith: Døypte i Saude prestegjeld 1681-1700
Digitalpensjonatet, Digitalarkivet
http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=dp08221681&fjernsok=true

 

Jeg fikk ikke treff på navnene i listen (enkeltvis) og da jeg søkte dem fram som du gjorde med Søk i alle baser, fikk jeg feilmelding da jeg trykket på hvert av treffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne-Lise

Takk for svar.

Ja det samme får jeg og. Kan ikke se noe samsvar med oplysningene som kommer frem ved globalt søk og det som ligger i basen.

Hadde håpet noen her visste hvem hun var og kunne få en forklaring på hva som ligger til grunn for opplysningene hun legger ut.

Det eksisterer jo kirkebøker for dette tidsrommet, men jeg finner ikke noe om Echof der.

Jeg så og at det er ført over i det nye DA men der er det heller ikke noe om Echof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke treff på noen ting der.. Er det gårsdagens tordenvær i Bergen som har forårsaket dette?


Kontaktopplysninger på pensjonatsiden, men det kan jo være en teknisk svikt, da..

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vispensjonat&pensjonat=smith&pensjonatnr=149


Nå fikk jeg treff på Ole: http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/sok/dp/7922?fornavn=Ole&etternavn=&kjonn=&stilling_stand=&bosted=&fodested=&fodselsdato=&fodselsaar=&alder=&ekte_uekte=&gift=&type=person&hendelsesdato=&hendelsesaar=&stadfestet=&sted=&melding=&sogn_kirke=&merknader=

 

men ikke på Benoni..

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.

Får ta det opp med Digitalarkivet. Det må være noe helt feil her i koplinger. Hadde vert litt morsomt å finne noen Echofer i Telemark, men jeg trur det er feil.

Disse personene jeg har fått opp hører til i Bergen. Men tidsrommet passer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe svar, men så at en annen av mine :Dirich Marcus og ligger med henvisning til døpte i Sauhered 1675.

Må vel være et problem Digitalarkivet må finne ut av. Disse personene hører vel kun hjemme i Bergen.

Får sjekke videre blant mine gamle aner om de har levet et dobbeltliv i Telemark :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke snakk om en forveksling mellom «Saude» (Sauherad i Telemark) og «Saude» (Sauda i Ryfylke)?

Endret av Leif Biberg Kristensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får ikke treff i hennes base på noen av de navnene som kommer fram (bilde i innlegg #2) ved 'søk i alle baser' (gamle DA)

Echoff (med variasjoner).

 

Søker en på noen av navnene i nye DA, kommer treffene i Skifteavskrifter for Bergen 1675-1852, fra Sollied opp.

Den gamle 'Søk i alle baser' må ved en feil ha hentet data fra begge basene.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegg 2. Der er kopi av det jeg får opp. Nu fikk jeg opp Thomas Clausen Ratken. Det må være en blanding av gamle Bergensfamilier som har hengt seg på Suzi Waag Smiths registreringer. Men hvor kommer de fra ? Kan ikke se at jeg har lagt ut disse. Flere av navnene kommer frem som faddere i Bergen, men ikke andre steder.

 


Takker Anne-Lise. Det er noe slikt jeg er på jagt etter. En annen base har hengt seg på Suzi Waag Smiths base.

Det må rettes opp i den gamle basen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det navnet er også fra Sollied: http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/27/pa00000000046593


Jeg hadde forstått det om treffene hadde blitt feil nå, (blant mange andre rare feil), men hvorfor treffene skulle komme opp feil i Gamle DA er underlig.

 

Redigert.

Det må være flere baser dataene hentes fra - ikke bare Sollied, men også dine, som jeg ser.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Blir vel nødt å sende inn et spørsmål til Digitalarkivet om de kan se på og rette opp feilen.

 

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.