Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker, Dale, Vaksdal


Kjell Arne Brudvik
 Del

Recommended Posts

Muligens et dumt spørsmål – men jeg er litt usikker her. En av mine grener går til Dale, Vaksdal og der får de 12 barn. Seks av barna finner jeg i kirkebøkene for Bruvik – mens de resterende seks ikke er noe sted funnet. Tenkte at de kanskje byttet kirke – men jeg ser bare Vaksdal/Eksingedal og Vaksdal/Stamnes publisert. I følge Vaksdal Kirkelige Fellesråd er det også Bergsdalen, Dale (hvor jeg tror jeg kan følge familien videre), Nesheim og Vaksdal som sogn. Er det noe jeg overser her, eller er ikke de scannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkelige handlinger i Vaksdal synes ført under Bruvik sokn til forbi 1930. Her ville det være mulig å sjekke konfirmasjon for å finne opplysninger om dåpsdatoer og dåpssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ottar,

 

Ja, jeg har gått igjennom den - samtidig har jeg også bokversjonene og tok en ekstra titt i de for å se om det var kommet bort noe i overflyttingen til nett - men ingen nye spor var å finne. Har allerede sjekket Haus - og der var de heller ikke. I utgangspunktet er det da dødsfallene til nevnte personer i denne tråden som da jeg var på jakt etter - men når jeg da jobbet med et av barna for å se om jeg kunne finne de videre, så jeg plutselig at barnejakten stoppet i 1911 - etter det fant jeg ikke påfølgende barn innfelt i Bruvik-sogn; til tross for at alt tilsier at familien ble boende i Dale, Vaksdal.

Endret av Kjell Arne Brudvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn nr 12:  Sverre er født 22.12.1922.  Døyr: 28.6.1923.

Eg finn dei på Gamle DA, gravlagde Dale Sokn i Bruvik 1912-38.

Datane finn du KANSKJE på:  Vaksdal Klok B1, s. 169.

 

EG FINN IKKJE Vaksdal Klok B 1 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk inn på gamle DA jeg også nå, og ser det står referanse til klokkerbøkene for Vaksdal, men disse har heller ikke jeg funnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.