Gå til innhold
Arkivverket

Højesteret, Domprotokoll 12 , 1679-1679, oppb: Rigsarkivet i Danmark.


Remi Pedersen
 Del

Recommended Posts

Denne Domprotokollen for 1679 starter på fol. 303b og på fol. 304b finner vi at neste sak starter datoen 9. juli 1679.

 

Jeg er på jakt etter en dom i høyesterett datert 18. juni 1679 og lurer på om den kan finnes på noen av sidene før fol. 303b. Og hva er årsaken til at mikrofilmen starter på fol. 303b?

 

Etter det jeg forstår så er originalen i København, har de mikrofilmer av resten av boken? Det ser også ut til at flere av mikrofilmene av Domprotokollene fra denne tiden starter midt i bøkene og slutter før boken er kommet til siste ark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Domprotokollen for 1679 starter på fol. 303b og på fol. 304b finner vi at neste sak starter datoen 9. juli 1679.

 

Jeg er på jakt etter en dom i høyesterett datert 18. juni 1679 og lurer på om den kan finnes på noen av sidene før fol. 303b. Og hva er årsaken til at mikrofilmen starter på fol. 303b?

 

Etter det jeg forstår så er originalen i København, har de mikrofilmer av resten av boken? Det ser også ut til at flere av mikrofilmene av Domprotokollene fra denne tiden starter midt i bøkene og slutter før boken er kommet til siste ark.

 

Mikrofilmene er fra rundt 1950, og det var bare "norske saker" som ble mikrofilma. Derfor har vi bare små utdrag fra hver protokoll. Det gjelder både domprokollene og voteringsprotokollene. Jeg ser at det mangler informasjon om dette, så det skal vi legge til i merknadsfeltet.

 

Hvordan og etter hvilke kriterier "norske saker" i sin tid ble sortert ut, vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om danskene har mikrofilmet protokollene i sin helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.