Gå til innhold
Arkivverket

LØYST: Ingeborg Helene Jensdotter - gift til Borgfjord i Borge (Lofoten) i 1827 - men kven var ho? - kan henda frå Damsgård, Laksevåg (Askøy)?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Christopher (Benjamin) Pederson frå Borgfjord indre i Borge (fødd 1799) gifte seg 18.1.1827 med ei Ingeborg Helene Jensdotter (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16694&idx_id=16694&uid=ny&idx_side=-146).

 

Kyrkjeboki ser ut til å knytta Ingeborg Helene til Borgfjord indre, men det er Christopher som har opphavet sitt derifrå.

 

Eg har søkt gjennom konfirmantlistene for Borge, men finn ikkje nokon som høver.  Eg finn ho heller ikkje i FT1865 for Borge, men yngste barnet hennar synest vera ein son Jens Andreas Christopherson fødd i Borge 27.9.1847 (https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/NWS8-H85), noko som plasserar fødsli til Ingeborg Helene mellom 1800 og 1810.  Men kven var ho?

 

Skal me tru FamilySearch, finst det i heile Noreg berre TO personar som høver til denne omtalen, ei av dei fødd i Djupvåg i Aust-Agder 1804, gifte seg i Djupvåg i 1825, so ho kan det ikkje vera.  Den andre var:

 

Ingeborg Helene Jensdotter, fødd på Damsgård, Laksevåg (Askøy) og døypt der 9.6.1805, "uekte" dotter av ein ugift styrmann Jens Hansson Falchenberg og jenta Anna Thomasdotter Ebeltoft (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8602&idx_id=8602&uid=ny&idx_side=-19).  Anna Ebelyoft budde i Bergen med foreldri sine i 1801, men barnefaren veit eg ikkje noko meir om.  Kan denne Ingeborg Helene vera hamna i Lofoten??

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

 

Endret av Lars E. Øyane - Wackersberg - Bayern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Magdalena Ebelstofft ble viet til ungkar og skreddersvenn Ole Andersen Tyvaag 13. mars 1808 i Domkirken.

Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. A 7 (1725-1826), Ekteviede 1808-1809, side 160-161.

 

De ble gift i siste liten, paret bar sønnen Anders til dåp 27. mars 1808 i DK.

Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. A 5 (1808-1820), Fødte og døpte 1808, side 6-7.

 

Ole Andersen Tyvaag døde allerede i 1809, gravlagt 15. aug i DK. Han var da 52 år og altså mye eldre enn Anna, som var født i 1784.

Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. A 9 (1776-1821), Døde og begravede 1809, side 158-159.

 

 

Jeg finner ingen flere opplysninger om Anna i Bergen etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skolejournal/fortegnelse over ukonfirmert ungdom for Borge og Valberg for 1817, så finnes det ei Ingeborg Jensdatter 7 år gl. på Unstad, Ingeborg Jensdatter 13 år gl på Ahstad??, Ingeborg Jensdatter 13 år på Bø.

Vil vel tro at en av disse tre dersom de vokste opp er gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skolejournal/fortegnelse over ukonfirmert ungdom for Borge og Valberg for 1817, så finnes det ei Ingeborg Jensdatter 7 år gl. på Unstad, Ingeborg Jensdatter 13 år gl på Ahstad??, Ingeborg Jensdatter 13 år på Bø.

Vil vel tro at en av disse tre dersom de vokste opp er gode alternativer.

 

Ulike Jensdøtre/sønner Bø blir brukt som faddere på barna deres - slektsskap?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje barna, Lars - men her er de i alle fall med lenke til kirkeboka:

  1. Peter Marthinus Andreas født 1827
  2. Karen Margrethe født 1828
  3. Martha Juliana født 1830
  4. Else Malene Christiana født 1832
  5. Lovisa Marthina født 1833
  6. Angell Martinus født 1835
  7. Nicolina Maria Erikka født 1837
  8. Johanne Jentoft født 1840
  9. Jacob Cornelius født 1843
  10. Jens Andreas født 1848
  11. Inger Anna Christine født 1851

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å komme med en konklusjon, så vil jeg tro at Ingeborg er søster av Wilhelm og Mathias Jensen på Bø som er nevnt som faddere for barna.

Disse to er på samme liste fra 1817 (listet etter Ingeborg), Wilhelm 12 år og Mathias 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16694&idx_id=16694&uid=ny&idx_side=-177

Dessuten nevnes Ingeborg i et skifte etter Else Jacobsdatter i 1846 (s. 168). Ingeborg er Elses ektemann Nils Pedersens søsterdatter. Hun er da gift med Christopher Pedersen. 

Skifte etter Ingeborg Helene Jensdatter ble holdt i 1859. (s. 210)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grete og Erlend for mange spennande og utfordrande innlegg!

 

Eg har studert opplysningane som kjem fram, og om dei ulike alternative søsken nytta som fadrar...  Alt dette er vel og bra, og eg vil i utgangspunktet òg tru at Ingeborg Helene må ha røter i nabolaget til Borgfjord i Borge.

 

MEN, so var det dette med namnet hennar då.  Eg har vanskeleg for å tru at Ingeborg Riborg so brått er vorte til Ingeborg Helene, men når sant skal seiast, so vert ikkje Helene-namnet heller nytta meir enn to gongar, ved vigsli i 1927 og ved dåpen av sonen Jens Andreas i 1848.  Ved alle dei andre høvi heiter ho berre Ingeborg Jensdotter, men heller aldri Ingeborg Riborg Jensdotter!

 

MEN SO kjem Erlend med eit endeleg prov gjennom skiftet etter Elsa Jacobsdotter frå 1846 (http://arkivverket.no/URN:sk_read/25011/175/)!  Som du seier, so vert Ingeborg Jensdotter her nemnd som brordotter av Nils Pederson Bøe, so då er dette problemet med eitt løyst!  Svaret låg altså "snublande nær", men hadde ikkje dette skiftet vore funne som prov, ville eg alltid vore i tvil...

 

Eg vil nok ein gong få retta ein stor takk for flott og imponerande teamarbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.