Gå til innhold
Arkivverket

Amborg Leonsdatter og Garver Niels Kristen Olsen


André Sunde Didriksen
 Del

Recommended Posts

Bildeutsnittet du la inn viser dåpen til en Niels, (født i 1803), med far Ole Nielsen, men han som gifter seg med Amborg

er jo døpt Niels Christen Olsen i 1801 med far Ole Christensen.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på vielsen til Amborg 7. august 1840 igjen i innlegg #23.

Der står det Enkemand og Garversvænd Niels Christen Olsen, Fødested Dalsviken, Opholdssted Borøen, 39 år og far Ole Christensen.
 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg ser det og forstår nå at du må ha rett i dette!

Men ingenting mer å finne om deres foreldre forstår jeg... Leter også selv men da uten hell.

Navnet til Amborg sin far er for meg likevel rart, hva synes du?

Takk for svarene du gir meg!

Mvh:

André S.D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen bilder av de jeg har prøvd å finne?

Kanskje dumt spørsmål men prøver meg!

Takker på forhånd for alle svar!

Mvh:André S.D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne-Lise!

Takk for tips, det var selvsagt en selvfølge... Tenkte selvsagt ikke på det da jeg skrev/ spurte.

Tenkte bare hvis det var " dokumentert ett annet sted hvis du forstår hva jeg mener?! (Aviser etc.)

 

Å må spørre om du eller andre her på forum har funnet noe mer rundt denne "mystiske" matrosen Karl Andreas Nilsen?

Synes det er rart at man ikke finner noe om han, eller?.

Takker på forhånd for alle svar!

Mvh:

André S.D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Er det noen som kan anbefale ett program jeg kan bruke for meg selv og få skrevet inn all informasjon jeg har og har fått hjelp til. For å få kartlagt min slekt.

Mvh: André S.D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som kan/vil hjelpe meg?

Er det overhode noen mulighet å finne denne matrosen eller kan jeg bare gi opp" håpet" ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Brother's Keeper: http://www.bkwin.info

Engangsbetaling til Otto Jørgensen i Oslo, som sender bestilling av brukernavn og passord til John Steed i USA.

Du kan bruke programmet du har lastet med gratis en stund, men det åpner seg flere funksjoner om du kjøper det.
Jeg kjøpte lisens i forbindelse med Slektsforskerdagen for mange år siden og betalte da bare 200,- for det.

En gang i måneden er det brukermøter om BK og du kan abonnere på en epostliste, hvor en kan sende inn spørsmål om bruk av programmet.

Ha ALLTID et stasjonært slektsprogram på PC'en din hvor DU har kontroll over dataene du legger inn. Det finnes flere online- muligheter, men før du vet ordet av det har noen koblet dine data til sine (og kanskje også du slår til på 'smarte match'er' ) og så er du brått etterkommer av Odin, europeiske kongehus og God Allmighty.......!
.
Hvor kjedelig det enn er - legg inn KiLDE for alle opplysningene du legger inn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ellers skriver jeg dette fra iPad, for datamaskinen min har kranglet i det siste og skal repareres. Jeg synes det er vanskelig å se på kirkebøker på pad'en, for skriften blir utflytende når jeg forstørrer, så jeg får heller komme tilbake til Karl Andreas Nilsen senere. :-)

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne-Lise!

Takk for dine tips!

Blir veldig glad for det du sier rundt mitt søk etter matrosen Karl Andreas Nilsen... Og at du vil prøve å hjelpe meg med dette.

Ville vært utrolig hvis jeg hadde klart å finne ut hva som skjedde han.

Mange tusen takk for tips, råd og all hjelp så langt!

Mvh:

André S.D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.