Gå til innhold
Arkivverket

Ministerialbok for Vefsn, Nordland, 1780-1799


Trond Burud
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg blar i ministerialbok bor for Vefsn 1780-1799. Jeg leter etter en oppføring for begravelse i 1799.

 

I denne boken er årene 1780 - 1799 ført kronologisk. I tillegg er det ført døde og begravede fra juni 1796 - mars 1798.

Logisk sett burde jeg da finne begravelser fra 1799 i den kronologiske listen, men jeg kan ikke se at det er ført noen slike der.

 

Vet noen om døde og begravede er ført noe annet sted, eller om det er tapt informasjon?

 

 

mvh

 

Trond Burud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blar i ministerialbok bor for Vefsn 1780-1799. Jeg leter etter en oppføring for begravelse i 1799.

 

I denne boken er årene 1780 - 1799 ført kronologisk. I tillegg er det ført døde og begravede fra juni 1796 - mars 1798.

Logisk sett burde jeg da finne begravelser fra 1799 i den kronologiske listen, men jeg kan ikke se at det er ført noen slike der.

 

Vet noen om døde og begravede er ført noe annet sted, eller om det er tapt informasjon?

 

De gravlagte er ført t.o.m. s. 422. Foran i boka er det notert om sider som mangler (er tapt). Her er bl.a. anført s. 423 ff.

 

I forbindelse med ditt spørsmål har jeg sett gjennom sidetallsindekseringa og gjort enkelte justeringer, som vil bli synlige i løpet av kommende uke (vanligvis onsdag lunsj). For eksempel viser bilde 2, 3 og 4 hhv s. 17, s. 18-19 og s. 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gravlagte er ført t.o.m. s. 422. Foran i boka er det notert om sider som mangler (er tapt). Her er bl.a. anført s. 423 ff.

 

I forbindelse med ditt spørsmål har jeg sett gjennom sidetallsindekseringa og gjort enkelte justeringer, som vil bli synlige i løpet av kommende uke (vanligvis onsdag lunsj). For eksempel viser bilde 2, 3 og 4 hhv s. 17, s. 18-19 og s. 20.

 

Takk for svar!

 

Finnes det andre kilder for dødsfall fra denne tiden?

 

 

mvh

 

Trond Burud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det andre kilder for dødsfall fra denne tiden?

 

Skiftemateriale ligger nær å tenke på. Men det var på langt nær alle det ble holdt offentlig skifte etter. I skiftemateriale fra denne tida får man som oftest ikke greie på dato for dødsfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare akseptere at denne personen ikke blir 100% bekreftet :)

 

Takk for at du tok deg tid!

 

 

 

mvh

 

Trond Burud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.