Gå til innhold
Arkivverket

Ukjent biologisk bestefar


Katrine Tungland
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å spore opp slekten min på min fars side.
Min far var en så kalt "løsunge " og vi kjenner navnet , fødselsdato og dødsdato til hans far.
Men jeg klarer ikke å søke han opp noen plass , er det noen som kan hjelpe meg ?

 

Han heter Sigurd Storbekkli født : 1922 - 1989. Han kan muligens ha mellomnavnet Åsmundson.
Han skal nok og ha hatt søstre som heter Margit og Anna, de var 4 søsken.
Kom i fra Åmli kommune.

 

Venter spent på svar :)

 

Katrine Tungland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd Andreas, f. 11.01.1922, sønn av arbeider Aasmund Høljesen Storbeklid og Sigrid Toresdatter, se nr. 3

 

Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Gjøvdal i Åmli, Klokkerbok nr. B 3 (1912-1974), Fødte og døpte 1922, side 20.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=49509&idx_id=49509&uid=ny&idx_side=-22
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10411110211022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er han :)
Er det på noen måter jeg kan finne ut noe mer om han og hans familie ?

Vi vet han fikk noen flere barn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne dåpen: Sigurd Andreas, født 11.01.1922, sønn av skogsarbeider Aasmund Høljesen Storbeklid og Sigrid Toresdatter:

 

Aust-Agder fylke, Gjøvdal i Åmli, Klokkerbok nr. B 3 (1912-1974), Fødte og døpte 1922, side 20. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=49509&idx_id=49509&uid=ny&idx_side=-22
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10411110211022.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra gravminner.

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  Kj  F  R  Gnr  B  Gravsted Kommune Korr 3327164 Sigurd Andreas  Storbekkli  1101  1922  1109  1989  1909  1989  m  KVN  02  13  Vis Øyestad Arendal korrigering.gif

 Om det er barn etter han du etterlyser så er vel det enkleste å spørre om hvem som fester graven. Eller høre om det er mulig å se skifte etter han.

 

mvh.Mette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Dette er et av min fars store ønsker å finne ut av før det er for seint.
Han er født i 1947 så tiden har begynt å hente han inn.

Tusen takk :)
Håper det dukker opp en del info om hvem sigurd var :) hans historie


Fra gravminner.

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  Kj  F  R  Gnr  B  Gravsted Kommune Korr 3327164 Sigurd Andreas  Storbekkli  1101  1922  1109  1989  1909  1989  m  KVN  02  13  Vis Øyestad Arendal korrigering.gif

 Om det er barn etter han du etterlyser så er vel det enkleste å spørre om hvem som fester graven. Eller høre om det er mulig å se skifte etter han.

 

mvh.Mette.

 

Tusen takk , med dette vil jeg jo komme et godt stykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du søkjer på frasen "Sigurd Storbekkli" i nb.no/aviser (Filtrer innhold -> Alt) får du to treff i Fedrelandsvennen. Det siste kan vere ei dødsannonse, og kan vere eit mogeleg utgangspunkt for å spore opp levande etterkommarar. Du kan bestille aviser på mikrofilm via det lokale folkebiblioteket der du bur. I tillegg ser det ut som om han er nemnd i to bøker.

 

Redigert: Dersom det lokale folkebiblioteket har avtale med Nasjonalbiblioteket om fri tilgang til ein del aviser (m.a. Fedrelandsvennen) får du full tilgang til treffa i Fedrelandsvennen når du er oppkopla på biblioteket, dermed slepp du å bale med mikrofilm.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen alle sammen :)

Jeg har tatt kontakt med Arendal kirke og fått vite navnet på fester men der stoppa det , da vedkommende ikke er registrert på nett som 1881 osv.
Skal prøve dette med avisene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lete etter vedkommene i skattelistene.

Mvh.Mette

 

Fester av graven var en gammel dame på sykehjem fikk jeg vite nå. Og da ble det straks vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
On 7/1/2014 at 9:44 PM, Katrine Tungland said:

Hei

 

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å spore opp slekten min på min fars side.
Min far var en så kalt "løsunge " og vi kjenner navnet , fødselsdato og dødsdato til hans far.
Men jeg klarer ikke å søke han opp noen plass , er det noen som kan hjelpe meg ?

 

Han heter Sigurd Storbekkli født : 1922 - 1989. Han kan muligens ha mellomnavnet Åsmundson.
Han skal nok og ha hatt søstre som heter Margit og Anna, de var 4 søsken.
Kom i fra Åmli kommune.

 

Venter spent på svar 🙂

 

Katrine Tungland

 Hei, ser jo at dette er en gammel post, men kom tilfeldigvis over den nå. Sigurd var onkel til min mor og bror til min bestemor Margit. Mvh Tor Atle Stagersnes, Grimstad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.