Gå til innhold
Arkivverket

Anders Torsteinsen Dimnasund ca 1560


Erik Hov
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Ulstein bygdebok bind 4 har under Øvre Dimnasund nevnt en "Anders Torsteinson (Eidså?)" gift med Guri Askjelsdtr. 

Det står at "Knut Hasund trur at Anders var son til Torstein Olson Eidså og at Guri var dotter til Askjel og kona Ingeborg Amundstr. "

Denne Torstein Olsen Teiste/Eidså var også far til min ane Ole Torsteinsen Eidså som senere overtok på Eidså i Syvde ,igjen far til Anne Olsdatter Eidså gift med Paul Torbjørnsen Bjørkedal i Volda. 

Jeg lurer nå på.....var Anders sønn til Torstein Olsen Eidså eller IKKE?

 

mvh Erik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ulstein bygdebok bind 4 har under Øvre Dimnasund nevnt en "Anders Torsteinson (Eidså?)" gift med Guri Askjelsdtr. 

Det står at "Knut Hasund trur at Anders var son til Torstein Olson Eidså og at Guri var dotter til Askjel og kona Ingeborg Amundstr. "

Denne Torstein Olsen Teiste/Eidså var også far til min ane Ole Torsteinsen Eidså som senere overtok på Eidså i Syvde ,igjen far til Anne Olsdatter Eidså gift med Paul Torbjørnsen Bjørkedal i Volda. 

Jeg lurer nå på.....var Anders sønn til Torstein Olsen Eidså eller IKKE?

 

mvh Erik

 

Står det noen årstall i bygdeboka. F.eks. når Anders var født eller gift.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Ulstein og hadde tilfeldigvis bind 4 av bygdeboka i hylla mi. Jeg har ingen forfedre/-mødre i kommunen. Gjennom brukerforum har jeg fått svært mye hjelp til egen slekt og øynet at jeg kanskje kunne hjelpe andre nå.

 

Nå ser jeg at Anders levde midt på 1500-tallet og da har jeg nok ikke mye å stille opp med.

 

Jeg vet ikke om du er Sunnmøring eller hvor mye du har søkt etter dette. Har du sett i bygdebok for Vanylven? Ellers så kan jeg kanskje med en telefon få tilgang til det i morgen.

Endret av Arne-Sten Christiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folket på Eidså finn ein i bygdeboka for Syvde [sokn], skriven av Håkon M. Fiskå. Denne boka ligger pr. i dag tilgjengelig på nb.no.

 

Dessverre står det ikkje mykje om folket til Torstein Eidså, berre sonen Oluf er nemnd på heimgarden Eidså, noværande Eidså bruk nr. 1. Torstein er nemnd som einaste brukar på Eidså i 1520 då han betalar landskyld til erkebispestolen i Nidaros...

 

Sjå http://www.nb.no/nbsok/nb/a008084fb752f1c82420ccc6d8dde6e2?index=0#487 for meir informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Ulstein og hadde tilfeldigvis bind 4 av bygdeboka i hylla mi. Jeg har ingen forfedre/-mødre i kommunen. Gjennom brukerforum har jeg fått svært mye hjelp til egen slekt og øynet at jeg kanskje kunne hjelpe andre nå.

 

Nå ser jeg at Anders levde midt på 1500-tallet og da har jeg nok ikke mye å stille opp med.

 

Jeg vet ikke om du er Sunnmøring eller hvor mye du har søkt etter dette. Har du sett i bygdebok for Vanylven? Ellers så kan jeg kanskje med en telefon få tilgang til det i morgen.

Hadde dessverre glemt årstall....

Jeg er 1/8 del Sunnmøring og 1/8 del Nordmøring. En av mine aner Jens Mikkelsen Dimmen ble født i Ulstein og linja går gjennom han mor Maren Olsdatter Dragesund. Jeg trodde først hennes far var fra Dimmesund i Ulstein (Ole Knutsen ca 1656-1732) ,men Ulsteinboka har feil informasjon. Denne Ole Knutsen fra Dimmesund var sønn til Knut Olsen Dimmesund ,født ca 1613 ,sønn til Ole Andersen Dimmesund ,som igjen var sønn til Anders Torsteinsen. Bygdeboka for Ulstein lurer på om denne Anders kan være fra Eidså ,og det er det jeg prøver å finne ut om stemmer eller ikke. Bygdebøker er ikke alltid å stole på ,spesiellt ikke på 1500 tallet. 

Jeg har de fleste bygdebøker for Møre og Romsdal ,og har slått opp i bygdeboka for Syvde og garden Eidså (side 484). Det eneste som står der er følgende

 

"Torstein Eidså bet. landskyld til erkebiskopen i Trondheim ,einaste br. på Eidså-1520-1522.

Oluf Torsteinsson Eidså lagr.m, åtte heile Eidsågarden ,br 1571-1607 (bumerke 1571). 

Rasmus Olufsson åtte 8 mel. ,br 1607-1625 (bumerke 1624)"..............

 

Det står ikke noe om hvilke barn hverken Torstein eller Ole hadde. Oluf/Ole er også min stamfar gjennom datteren Anne ,gift til Bjørkedal i Volda)  ,men det virker ikke som man vet om Oluf/Ole med sikkerhet hadde noen datter Anne heller. 

Ikke lett dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er nesten frå Dimnasund....  og alle anene i minst 7 ættledd er frå Søre Sunnmøre; Anders er truleg ein av dei (men det er meir enn 10 ættled sidan).  Og... eg var granne til Knut Hasund (f.1882-d.1976) dei siste åra hans.

.. men akkurat her eg sit, har eg ikkje bygdeboka for hand.

 

Eg trur ikkje Knut hadde noko særleg grunnlag for å tru noko om Anders Dimnasund sitt opphav. Venteleg var grunnlaget om lag dette: 1) Anders var Torsteinson; 2) den einaste kjende Torstein på Sunmmøre i høveleg tid var Torstein Eidså. Altså kan/må Torstein Eidså ha vore far til Anders Dimnsasund. I tillegg kan det tenkjast at han har sett litt på kven som åtte jord i 1603 (pengeskatten i lensrekneskapen, avskrift her: http://folk.ntnu.no/ivarse/avskr/skatt1603.htm )
 

Oluf Eidså var ein holden mann i 1603. Då betalte han skatt som eigar av 16 mellag (4 våger) jord. (det var berre 3-4 på Sunnmøre som hadde noko særleg meir). I Dimnasund var det ingen som åtte jord i 1603. Men ikkje rettare eg hugsar (sjekk bygdeboka) var det eit samband mellom Dimnasund og Saunes, og Åge Saunes hadde også 16 mellag i 1603. Det kan hende nokon har kopla saman dette og tenkt seg at dei har sams opphav.

 

Eg tenkjer du like godt kan gløyme noko samband mellom Torstein Eidså og Anders Dimnasund. Dei fleste som levde på 1500-talet finst ikkje i noko kjelde. Det gjeld nok far til Anders Dimnasund og dei fleste borna til Torstein Eidså - om han hadde nokon.

Det finst nesten ikkje kjelder til slektskap. Tingbøkene byrjar i 1648, og det finst saker der slekt er nemnde bakover i tid. Men dette er unnatak - for dei fleste slekter løyste sakene sine utan hjelp frå øvrigheita. Så finst det spreidde einskild-dokument frå før tingboka - men dette er endå sjeldnare.

At t.d. ein Oluf tok over som brukar etter ein Anders, viser ikkje at Anders var far til Oluf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ikkje Knut hadde noko særleg grunnlag for å tru noko om Anders Dimnasund sitt opphav. Venteleg var grunnlaget om lag dette: 1) Anders var Torsteinson; 2) den einaste kjende Torstein på Sunmmøre i høveleg tid var Torstein Eidså. Altså kan/må Torstein Eidså ha vore far til Anders Dimnsasund. I tillegg kan det tenkjast at han har sett litt på kven som åtte jord i 1603 (pengeskatten i lensrekneskapen, avskrift her: http://folk.ntnu.no/ivarse/avskr/skatt1603.htm )

 

Oluf Eidså var ein holden mann i 1603. Då betalte han skatt som eigar av 16 mellag (4 våger) jord. (det var berre 3-4 på Sunnmøre som hadde noko særleg meir). I Dimnasund var det ingen som åtte jord i 1603. Men ikkje rettare eg hugsar (sjekk bygdeboka) var det eit samband mellom Dimnasund og Saunes, og Åge Saunes hadde også 16 mellag i 1603. Det kan hende nokon har kopla saman dette og tenkt seg at dei har sams opphav.

 

Eg tenkjer du like godt kan gløyme noko samband mellom Torstein Eidså og Anders Dimnasund. Dei fleste som levde på 1500-talet finst ikkje i noko kjelde. Det gjeld nok far til Anders Dimnasund og dei fleste borna til Torstein Eidså - om han hadde nokon.

Det finst nesten ikkje kjelder til slektskap. Tingbøkene byrjar i 1648, og det finst saker der slekt er nemnde bakover i tid. Men dette er unnatak - for dei fleste slekter løyste sakene sine utan hjelp frå øvrigheita. Så finst det spreidde einskild-dokument frå før tingboka - men dette er endå sjeldnare.

At t.d. ein Oluf tok over som brukar etter ein Anders, viser ikkje at Anders var far til Oluf.

Takk skal du ha for svar angående Anders Torsteinsen!!.

Ja det var Lars Knutsen Dimmesund ca 1663-1732 som ble gift til Saunes. 

Utfra det du skriver ser det ut til at en ikke kan være sikker på at Anders Torsteinsen var sønn til Torstein Eidså pga manglende kilder ,selv om "einaste kjende Torstein på Sunnmøre i høveleg tid var Torstein Eidså" Derfor "glemmer" jeg inntil videre noe slektskap mellom Torstein Eidså og Anders Dimmesund. 

Nå har jeg vel fått svar på mitt spørsmål angående Anders Torsteinsen. Ypperlig!!.

Har en annen anelinje tilbake til Eidså også som jeg er usikker på ,men tar den i en annen tråd tror jeg siden denne gjelder Anders Torsteinsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.