Gå til innhold
Arkivverket

Amerika


Anne Haug Rausandhaug
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg dette.

 

Jeg har 2 stykker som reiste over til Amerika. Han første heter Ola Andersen Rausandhaug født 26.01.1881 han reiste i 1904  ble gift der borte med ei tysk dame dem fikk 5 barn. Men jeg har navnet på 4 av dem. Dem heter Alfred,Ethel, Harold, og Bernice.

Han andre heter Iver Olai Andersen Rausandhaug han er født 26.02.1898 han ble gift der borte med ei dame som heter Florence hun har norske foreldre. dem fikk en sønn som heter Allan Andersen (Rausandhaug). Disse er brodere Dem er i fra Møre og Romsdal Nesset kommune Rausand. Dem er i fra gården Rausandhaug

 

Med Vennlig Hilsen Anne Haug Rausandhaug

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn dette parfolket i FT1930 for Aurora, Kane Co., Illinois:

 

Iver Andersen  32  Nor  Nor  Nor  railroad carpenter  railroad  em. 1922

Florence Andersen  29  WI  Nor  Nor  wife  stenographer  printing

Allan Andersen  2  IL  Nor  WI  son

Emma Jespersen  75  Nor  Nor  Nor  aunt  em. 1877

 

Alan L. Andersen

born July 25, 1926

died May 28, 2008  Adams Co., WI

buried Sugar Grove, Kane Co., IL

 

Her er nekrologen hans frå "Find-a-grave":

 

~~~~~~~~~~

 

Alan L. Andersen, age 81, of Friendship, WI, formerly of Millington, IL, died May 28, 2008 at the Moundview Memorial Hospital & Clinics in Friendship, WI. Memorial services will be 1:00 p.m. on Monday, June 2, 2008 at the Roseberry's Funeral Home in Friendship, WI. Pastor Sam Downey will officiate. Visitation will be 12:00 noon on Monday at Roseberry's Funeral Home.

Alan was born July 25, 1926 in Chicago, IL to Iver O. Andersen and Florence D. (Johnson) Andersen. He married Nancy Clever on April 18, 1959 in Aurora, IL. They moved to the Adams area in 1985 from Millington, IL. He enjoyed working in his yard and spending time with his dog Spunky.

Alan was preceded in death by his wife, Nancy; his parents, Iver and Florence; his grandson, Tommy Marlow III; brother-in-law, George Clever; and nephew, Gary Morel.

Interment will be at the Sugar Grove Cemetery, Sugar Grove, IL on Tuesday, June 3 at 1:00 p.m.

He is survived by his daughter, Kristina (Steve Newcombe) Andersen of Friendship, WI; son, Douglas (Laurie) Andersen of Yorkville, IL; grandchildren, Jason (Mary) Marlow of Clairfield, TN, Jeffrey (Angel) Marlow of Westfield, WI, Devin Pickens of Friendship, WI, Ian Andersen of Yorkville, IL, Andy Schulz of Yorkville, IL, Donnielle Premetz of Friendship, WI, Daniel Andersen of Yorkville, IL; great-grandchildren, Dakota Marlow of Baraboo, WI, Myles Marlow of Platteville, WI, Dylan Jarvis of Clairfield, TN, Allen Jarvis of Clairfield, TN; several nieces and nephews.

Roseberry's Funeral Home is assisting the family. Visit www.roseberrys.com for online condolences and further information.

 

~~~~~~~~~~

 

Eg trur ganske sikkert dette må vera den yngre av dei to brørne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved FT1940 finn eg same huslyden att i Wheatland township, Will Co., IL.  Då er Emma Jespersen borte, og Iver er vorten "cabinet maker" (møbelsnikkar).

 

Gravlagde i Aurora, Kane Co., IL:

 

Iver O. Andersen 1898-1965

Florence D. Andersen 1900-1967

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har me ogso eldste broren Ole i FT1930 frå Aurora, Kane Co., Illinois:

 

Ole Anderson  46  Nor  Nor  Nor  carpenter car shops  em 1903

Victoria Anderson  27  IL  Ger  Ger  wife  hair dresser shop

Alfred F. Anderson  20  IL  Nor  IL  son  cabinet maker radio

Ethel Anderson  14  IL  Nor  IL  dau

Harold  13  IL  Nor  IL  son

Bernice  12  IL  Nor  IL  dau

 

Vonar dette er til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved FT1940 finn eg same huslyden att i Wheatland township, Will Co., IL.  Då er Emma Jespersen borte, og Iver er vorten "cabinet maker" (møbelsnikkar).

 

Gravlagde i Aurora, Kane Co., IL:

 

Iver O. Andersen 1898-1965

Florence D. Andersen 1900-1967

 

Tusen Takk for hjelpen. Dette var til svært god hjelp. Tusen Takk en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å vera vanskeleg å finna so mykje meir om Ole Andersen, men eg trur han må ha vore gift to gongar.  Victoria var nok ikkje mor til nokon av dei fire borni nemnde.  Dei to eldste, Alfred og Ethel, ser ut til å vera på ein barneheim i Illinois i 1920....

 

Eg vil rå til at du freister kontakta huslyden til Alan Andersen.  Her er dotteri:

 

Kristina Andersen

1345 Chicago Ct.

Friendship, WI 53934

 

og her er sonen:

 

Douglas Andersen

809 Teri Lane

Yorkville, IL 60560

telefon: (001)630-882-8496

 

Lukke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.