Gå til innhold
Arkivverket

Når døde Anders Henrik Johnsen fra Nord Lenangen?


Rita Oline Nilsen
 Del

Recommended Posts

Jeg finner ikke dødsfallet til min tippeoldefar Anders Henrik Johnsen. Han er født 05.07.1858 i Sør Lenangen. Hans bosted var i Arnenga som var i Nord Lenangen. Han ble gift 14.10.1883 i Karlsøy Kirke med min tippeoldemor Elen Maria Andersdatter f. 24.04.1857. Foreldrene til Anders Henrik Johnsen var John Johnsen f.1853 i Sør Lenangen og Inger Johanna Larsdatter f. 12.05.1860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen register over døde, vi må bla i kirkebøkene når vi ikke vet dato for dødsfall. Dette er tidkrevende, men vi har sjekket døde i Karlsøy fram til 1929 uten å finne Anders. Vi har ikke fått avlevert nyere kirkebøker fra Karlsøy menighet. Det du opplyser om Anders foreldre må jo være helt feil, mora er født 2 år etter sønnen? Vi finner en Anders Henrik født 05.07.1858 i Karlsøy, foreldre: John Anders. og Marith Hansd.

 

Vennlig hilsen

Eva K. Jeppesen

Statsarkivet i Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Foreldrene hans var John Andersen og Marith Hansdatter. Jeg har et slektsprogram og har sett på feil person. Foreldrene hans var John Andersen f. 19.09.1822 og Marith Hansdatter f. 24.02.1827. Jeg synest det er merkelig at jeg finner ikke dødsfallet hans. Ikke er han gravlagt med kona og jeg har prøvd å søke på Gravminner både på Lenangsøyra (hvor hans kone er gravlagt) eller Karlsøy (der flere av mine forfedre er gravlagt). Det står heller ikke i noen slektsbøker. Så jeg begynner å lure på om han er omkommet på sjøen siden det er nærmest umulig å finne ut når han døde og ikke er gravlagt med kona si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.