Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag i dødsannonser i Aftenposten


Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg har mistet kontakt med etterkommere av disse: John B. Strand, f. 27.12.1917, d. 10.12.1971 og hustru Inger Johanne Strand f. 5.5.1923, d. 9.12.1980, begge gravlagt på Østre Aker kirkegård.

Videre Rolf A. Brokner f. ? død 10.4.1973 og hustru Mary, uten data på gravsteinen på Tanum i Bærum, som også har Tom Brokner f. 1948, d. 13.2.1999, sønn?

Inneholder ev. dødsannonser navn på barn og barnebarn? Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sven. Tusen takk for god hjelp. Rolf A Brokner er den riktige, men John og Inger Johanne Strand som jeg oppga må være feil personer. "Mine" Inger og John Strand hadde en datter som het Lisbeth. Jeg skal se om jeg finner andre som passer bedre. Jeg husker ikke om de bodde i Oslo, men vet at de hadde hytte ved Steinsfjorden på Ringerike for 50 år siden. Rolf Brokner, født Olsen, var bror til Inger, gift Strand. Det var deres foreldre, Arthur O og Ragnhild Olsen, som i helger og ferier kom til vår familie under krigen, og ble som besteforeldre for meg helt til de døde i 1964 og 1965, gravlagt på Vestre Gravlund i Oslo. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John B. Strand og Rolf A. Brokner:

 

Fra Gravferdsetaten i Oslo:

08.058      John Strand    Østre Aker kirkegård    1917-12-2     1971-12-10

08.058      Inger Johanne Strand    Østre Aker kirkegård   1923-05-05  1980-12-09

De har samme gravnummer.

http://www.begravdeioslo.no/resultat/name/Inger%20Johanne%20Strand/year_of_death_uncertainty/1/sort_by_column/last_name/sort_order/1

(Gravene er slettet.)

 

.

FEIL personer.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Berit og Anne-Lise. Det må være dere som er genier! Jeg har aldri vært inne på GENi, men etter det jeg kan se og huske, er alt som der er oppgitt korrekt.  Nå skal jeg klare å få kontakt med etterkommerne. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Mary Brokner og sønnen Tom H. Brokners dødsannonser også:

post-561-0-47711200-1407885420_thumb.jpg

post-561-0-29459600-1407885408_thumb.jpg

 

Bare et nysgjerrig spørsmål: Er det rett John og Inger Strand som er funnet? 

 

/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og igjen tusen takk til dere alle for god hjelp. Ved hjelp av dødsannonsene, Geni, Sagat (Samisk avis) som har skatteligningen for 2001 der alle i Norge er oppgitt med fødselsdag, og telefonkatalogen 1881, har jeg nå data for nesten alle etterkommerne etter Ragnhild og Arthur Olsen som er født før 1986. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.