Gå til innhold
Arkivverket

Garden Sætenes i Fjaler og Amerikabesøk i haust


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har motteke spørsmål frå Amerika om hjelp til å finna ættegarden til denne huslyden frå Sætenes i Fjaler:

 

Jens Hansson Sætenes, fødd på Sætenes 16.2.1851.  Foreldri hans var innerst Hans Jensson frå Sætenes og kona Orlaug Knutsdotter frå Kalstad.

 

Jens vart bakar og døydde i Bergen i 1929.  Etterslekti hans er utforska før.

 

Er det nokon som sit med lokal kunnskap om gardar og ætter i Fjaler og som kan hjelpa desse amerikanarane finna fram til rett stad og rette folki?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane - Antibes - Alpes Côte d'Azur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg googler Setenes i Fjaler, får jeg opp et kart som viser en vei nr. 57 (riksveg 57( langs Laukelandsfjorden og videre langs Setenesfjorden. Setenes ligger innenfor/ovenfor noe som heter Mjelkevika. Vil kanskje tro at gården også ligger her...??

 

Grethe 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjaler bbok har bilde av Sætenes bruk 2 og 3 hvor Laukelandsfossen er et bakgrunnsteppe til disse 2 brukene (som står tett). Bildet av bruk 1 viser at dette bruket ligger helt nede og ytterst; fjorden går som en sving rundt gården. (fotograf: Sigvald Vårdal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mannen til veninna mi var ifrå Sætenes i Fjaler. Ho veit sikkert litt meir eksakt om gardane der. Skal spørje ho i løpet av helga. Synest å hugse at mannen var oppteken av slektsforsking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ein køyrer frå Dale mot Førde kjem ein inn i den nye Nishammartunnelen. Når ein kjem ut att av tunnelen er ein på Sætenes.

 

Kalstad er i Guddalen.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har svar på dette. Hans Jensson var frå Sætenes, bnr 1. han var født i 1825, yngste son til Jens Hansen, født Myklebust. Han gifte seg i 1812 med Johanne Nilsdtr Laukeland. Dei fekk fleire born, 4 voks opp, der var Hans den yngste.

På Kalstad i Guddal, Fjaler, bnr 1, vart Knut Toreson født i 1783, gift i 1814 med Guri Endresdtr Boge. Dei overtok t lite stykke av garden i 1824 men flytte etterkvart til husmannsplassen Vassliåsen, under Hellebust gnr 104, bnr 235. Dette er foreldra til Orlaug, født 1816, seinare gift, 1846,  med Hans  Jensson Sætenes.

I 1865 var det notert 1 ku, 1sau og 2 geiter + 1 tønne havre som fødnad, ikkje nett mykje å leve av!


Eg har svar på dette. Hans Jensson var frå Sætenes, bnr 1. han var født i 1825, yngste son til Jens Hansen, født Myklebust. Han gifte seg i 1812 med Johanne Nilsdtr Laukeland. Dei fekk fleire born, 4 voks opp, der var Hans den yngste.

På Kalstad i Guddal, Fjaler, bnr 1, vart Knut Toreson født i 1783, gift i 1814 med Guri Endresdtr Boge. Dei overtok t lite stykke av garden i 1824 men flytte etterkvart til husmannsplassen Vassliåsen, under Hellebust gnr 104, bnr 235. Dette er foreldra til Orlaug, født 1816, seinare gift, 1846,  med Hans  Jensson Sætenes.

I 1865 var det notert 1 ku, 1sau og 2 geiter + 1 tønne havre som fødnad, ikkje nett mykje å leve av!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsittere på g. nr. 58 Setenes med fire bruk i 1950: http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50?task=s&fnr=14&hid=385&gnr=58

 

Det er vel bruk 2 og 3 som kan være gårdene det gjelder?

 

Amerikanerne kan kanskje ta kontakt med nåværende eier, (som har lagt inn forrige innlegg, ser jeg), for å finne fram når de kommer dit?

Postadresse Setenes, 6963 Dale i Sunnfjord.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk for mange fine opplysnngar om garden Sætenes og huslyden til Jens Hansson!  Eg vil senda opplysningane vidare til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kim for kjempehyggeleg svar!

 

Eg har informert Katherine Wagner Hansen og mann hennar om invitasjonen, og eg forstår det slik at dei kjem til Noreg torsdag eller fredag som kjem.  Eg reknar med dei tek kontakt!

Endret av Lars E. Øyane - Antibes - Alpes Côte d'Azur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fjaler bbok har bilde av Sætenes bruk 2 og 3 hvor Laukelandsfossen er et bakgrunnsteppe til disse 2 brukene (som står tett). Bildet av bruk 1 viser at dette bruket ligger helt nede og ytterst; fjorden går som en sving rundt gården. (fotograf: Sigvald Vårdal)

 

Hei!

Jeg lurer på om du har informasjon om Myklebust/Møklebust i Fjaler?

Jeg vet at Ole Gundersen og Karoline Johannesdatter dro til Amerika i 1882.

Jeg lurer på om sønnen Anders, f. 1862 kom tilbake til Fjaler og om du vet om det var han som giftet seg med Synnøve Østensdatter Standnes i 1888? Og ble gardbrukere på Standnes gnr. 48/3 ?

I så fall er det deres etterkommere jeg hjelper litt nå.

Sette stor pris på svar....

 

mvh

Bente Borgen

Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.