Gå til innhold
Arkivverket

Søker info. om Johan Olsen Liukoinen. Født ca. 1704


Terje Sund
 Del

Recommended Posts

Hei:

 

Johan Olsen Liukoinen ble født ca. 1704, trolig i Grue/Brandval. Jeg kjenner hverken dødsår eller foreldre. Han ble gift med

Anne Pålsdatter 14.11.1750 (Hun var trolig født ca. 1720, døpt 30.06. 1720. Foreldre (?) Pål Pålsen og Kari Mathisdatter Gressberget.)

Barn:

1. Ola Johansen

F. ca.desember 1751, døpt 6.1.1752.

D. 17.09.1831

 

2.(?) Johan Johansen

Døpt 9.8.1754

 

3.(?) Maria Johansdatter

Døpt. 1.1.1755

 

Det meste er hentet fra Grue Ministralbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statsarkivet i Oslo har ikke anledning til omfattende undersøkelser i spørsmål om slektsgransking. Hvis du har informasjon som tyder på at Johan Olsen Liukoinen var knyttet til området våre arkiver gjelder - Oslo, Akershus og Østfold, bør du opplyse om dette. Ut fra det du har skrevet, kan vi ikke se at det er noe som tilsier at opplysninger om ham finnes i våre kilder.

 

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei

Jeg har funnet informasjon om Johan Olsen (1729 - 1789) og Anne Pålsdatter (1724 -1779) i Brandval boka - Finnskogen utgitt 2008. Han er oppført som første bruker av Nytorpet gnr.141, Bnr.17. Han og de videre etterkommere på Nytorpert er beskrevet fra s.175 til 177. Johan ble gift 3 ganger: 1(1752) Anne Pålsdatter, 2 (1780) Lisbet Olsdatter, 3 (1785) Marte Andersdatter.

Johan og Anne hadde 8 barn( Ole (1752), Johan (1754), Kari (1755), Anne (1758), Tomas (1760), Lisbet (1761), Syver (1763), Mattis (1768)

Johan og Lisbet hadde 4 barn - 3 av de døde rett etter fødselen. Berte (1781 - 1806) var den som levde opp.

Jeg har foreløpig ikke kommet så langt at jeg har sjekket noe av det som står i boken med kirkebøkene.

Ut fra det boken tilsier er Johan Olsen min 4xtippoldefar på min mors side.

På hvilken måte er du slekt med Johan Olsen?

Terje Eriksen, Eidsvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informasjonen som Terje Eriksen (#3) har funnet, tyder på at det er arkivene oppbevart ved Statsarkivet i Hamar, som kan inneholde opplysninger av interesse. Du bør helst begynne med å undersøke det materialet som er tilgjengelig digitalt. Trenger du veiledning, ta kontakt med Statsarkivet i Hamar.

 

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.