Gå til innhold
Arkivverket

Gjøre et "nytt søk" i kirkebok jeg alledere har funnet.


Jørgen M. Steen
 Del

Recommended Posts

Det var vel en litt ubeskrivelig overskrift, men jeg skal forsøke å forklare bedre :)

 

Utgangspunktet er at jeg har en link til en person i en transkribert kirkebok: http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/dp/person/pd00000006028429

 

Herfra ønsker jeg å søke videre i denne samme databasen. Jeg klikker på "nytt søk", men havner jo da på den generelle søkesiden for døpte og må klikke en hel masse for å kunne søke i kun Nykirken 1717-1764.

 

Spørsmålet blir da: er det i det hele tatt mulig å søke i den gjeldende kilden uten å måtte søke opp kilden på ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikke eit steg tilbake og Åpne søkeskjema ? Eg tykkjer ein burde kunne gå rett til Åpne søkeskjema utan å klikke eit steg tilbake, håpar det kan kome.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er en umulighet å gå tilbake når utgangspunktet er slik jeg beskrev det i #1. Klikker du på linken, så vil du jo oppdage at nettleseren har ingen mulighet til å vite hvordan du kom deg til den sida, og dermed ikke har noen "tilbake"-historikk lagret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.