Gå til innhold
Arkivverket
Rita Oline Nilsen

Når døde Maren (Marie) Johanne Kleppe?

Recommended Posts

Rita Oline Nilsen

Jeg lurer på når min tipp oldemor Maren Johanne døde. Hun ble født 28.01.1864 og kommer fra Gjelsvik i Vevring i Sogn og Fjordane. Hun skal flyttet i 1904 til Bergen og giftet seg 18.11.1907 i Bergen med Bernt Henrik Martinius Kleppe. Men vær obs på at det er mye rot med hennes navn. Hun er døpt Maren Johanne. Når min oldefar ble døpt står det Maren Susanne. Når hun gifter seg heter hun Marie Johanne. Når hun fikk halvbrødrene (2 stykker) til min oldefar kalte hun seg Marie. I folketellingen i 1910 kaller hun seg Marie. Men jeg er sikker på at det er riktig person. Alle datoene stemmer og dåpsinnførselen til hennes sønner samt vielse innførselen passer sammen med folketellingen og det som blir sagt i familien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rita Oline Nilsen

Takk for hjelpen:). Det er samme familie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rita Oline Nilsen

Kunne du hjelpe meg å finne dødsfallet til mannen hennes Bernt også? Jeg tror han er født 26.05.1833 og er mest sannsynlig død i Bergen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sven Hjortland

Berent Alexandersen Kleppe døde 06.06.1921

Nummer 60:

Kildeinformasjon: Bergen fylke, Stiftelsespresten, Kommunepresten, Ministerialbok nr. A 7 (1921-1932), Døde og begravede 1921, side 11.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2027&idx_id=2027&uid=ny&idx_side=-16
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050815010657.jpg

Endret av Sven Hjortland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rita Oline Nilsen

Takk for hjelpa:). Jeg har leitet etter dødsfallet til begge to uten å finne det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.