Gå til innhold
Arkivverket
Judith P Abrahamsen

Løst: Namsos 1911: notat ved dåp

Recommended Posts

Judith P Abrahamsen

Endelig er kirkebøkene fra Namsos skannet inn! Og jeg fant det jeg lette etter.

Men denne trenger jeg litt hjelp til å tyde. Særlig notatet i kolonnen til høyre, men gjerne også resten av linja sånn at jeg er sikker på å få det korrekt.

Det gjelder nr. 18 her (Hjørdis Johanna):

Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Namsos i Namsos, Ministerialbok nr. 768A08 (1887-1927), Fødte og døpte 1911, side 160. 
Endret av Judith P Abrahamsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

18.) Hjørdis Johanna født 17. september 1910 døpt 12. mai 1911. Foreldre er ug(ift) fløt(nings)m(an)d Ole Johan Olsen og ug(ift) hj(emme)vær(ende) murers d(atte)r  Anny Natalie Olsen.

.
Farens oppholdssted: Sandnessjøen, moren: Nilsens g(år)d Overhallsveien und(er) Bjørum.

.
Faren født 1876, moren 1883. Faddere er Lag(er?)arb(eider) Ludv(ig) Nilsen og h(ustru)  eller k(one) Laura, k(one) Anne Råde.

.

Merknad: Efter opgave af Laura Nilsen er nr. 18 født 13. februar 1911, hvad hun paastaar er rigtig, da barnet blev født i hendes hus. (innimellom står det Opgivet af barnets mor, som ble skrevet inn først.)

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Judith P Abrahamsen

Tusen takk, Anne-Lise.

Jeg hadde fått med meg essensen i det hele, men nå falt alt på plass. Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.