Gå til innhold
Arkivverket

Manglende kirkebøker


Janita Lysjø
 Del

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en slektninger som skal være fra Hommelvik (Malvik) i Sør-Trøndelag, men jeg finner ikke kirkebøker som går langt nok tilbake. Finner dem heller ikke i folketellingen.

 

Jeg mener at navnene skal være Magnus Olsen Nygårdsrønning (?) og Karen Nygårdsrønning (født Jakobsdatter). Har ingen anelse om når de er født, men de har en sønn som er født i Hommelvik i august 1871.

 

Håper noen kan hjelpe meg å finne dem, eller gi med informasjon om hvor jeg kan lete :) Jeg har nemlig fått bilder av dem, så det hadde jo vært hyggelig å ha litt mer kunnskap om dem :)

 

Mvh

Janita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan hjelpe meg å finne dem, eller gi med informasjon om hvor jeg kan lete :) Jeg har nemlig fått bilder av dem, så det hadde jo vært hyggelig å ha litt mer kunnskap om dem :)

 

Du bør sette deg inn i soknehistorikken for Sør-Trøndelag. Den er også lenket opp fra venstremenyen på startsida for skanna kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Viet 1866.

Ungkarl Magnus Olsen Hommelvigmark.

Pige Karen Jacobsdatter Sandmark.

Nr. 3.

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Malvik i Strinda, Ministerialbok nr. 616A06 (1865-1877), Ekteviede 1867, side 147.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6532&idx_id=6532&uid=ny&idx_side=-147

 

Beklager om jeg feiler på det som er tatt med herfra og viser til opplysninger med lenker fra kirkebøker.

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelpen! Det er jo helt utrolig at man kan stille spørsmål, og få så mange gode svar! Jeg er tydeligvis ikke så god på dette som jeg trodde jeg var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.