Gå til innhold
Arkivverket

Trondheim Domkirke; Tyding av dåp kirkebok 1805


gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Kan noen fortelle meg hva som star etter Barnets navn; Gunild Marie. Så; barnets moder Helene Hansdatter, ..................

 

Nr. 27 høyre kollone; Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16327&idx_id=16327&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-163

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070920680325.jpg

 

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27. Do. Dato døbt uægte Pb: Gunild Marie fød d. 11. Febr. Moder Helene Hansd....

Men hvorfor legger du ikke tydespørsmål på tydeforumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Det er tatt med i tydeforumet men da etter at Else har tydet det her, og det er som jeg ser det.

 

Vet heller ikke hvorfor det er tatt med der og etter at det er tydet her, men det har jeg da selvfølgelig heller ingen ting med.

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor det skal være eget forum for tyding, da de fleste følger dette forumet og et fåtall tydeforumet.

Det er interessant for flere og se hva som tydes, og det går de glipp av når det tydes på et forum de ikke følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Er det bare et fåtall som følger med på tydeforumet ?

 

Jeg kan nok ikke bli helt enig i den meningen, men som vi vet så kan alle ha sine meninger og heldigvis for det.

 

Mener også det er greit med et eget forum for tyding så vet vi hver det kan finnes så det ikke og på en måte blir borte blant andre ting og innlegg.

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel litt feil formulert dette at et fåtall osv..

 

Men jeg synes det er litt tungvindt at det skal tydes på et forum som mange ikke frekventerer.

 

Jeg for min del er aldri på tydeforum, og de som er der er vel de tydekyndige.

 

Jeg tror man mister mange brukeres kunnskap ved å utelate de fra dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Bare et forslag.

 

Om ønskelig så tror jeg det kan startes en egen tråd om hva brukerne ønsker eller ikke det med et eget forum for tyding ?

 

Tror heller ikke det med denne tråder er egnet til å fortsette en diskusjon på det ?

 

Lykke til med start av en ny tråd med det emnet om ønsker eller ikke ønsker eget tydeforum, jeg har ikke noe behov for å starte en ny tråd med det emnet og avslutter denne diskusjonen.

 

Men andre kan selvfølgelig starte en tråd både om det emnet og andre ting.

 

Mvh. Magne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart hvis man aldri er på tydeforumet. Der er mye folk som både spør og hjelper. Jeg var ikke tydekyndig, men ved å følge tydeforumet- gudbedre hvor mye jeg har lært. Det gjelder også brukernes forum.

Så mye hjelp som man får her inne av frivillige som sitter i timesvis for å hjelpe andre, så synes jeg vi skylder dem å lære mest mulig. Slik kan vi også trå til med hjelp etterhvert som vi lærer....   B) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som ønsker hjelp til å tyde noe bruker forumet for Tyding av kilder. Et enkelt søk i Brukernes forum viser rundt 330 emner med stikkordene "tyd*" eller "lese" i tittelen. I forhold er det godt over 3200 emner i tydeforumet. En kan med andre ord hevde at rundt 10% blir postet i feil forum.

 

Med over 14000 emner i Brukernes forum så er det vel neppe lurt å "slå sammen" dette forumet med hjelp til tyding. Siden det har blitt en diskusjon, så støtter jeg meg til hva Magne skriver over. Start en eksplisitt diskusjon, hvor forumets struktur kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle gode hjelpere.

 

Tusen takk for tydingen.

 

Det var ikke min hensikt å starte noen form for meninger for eller imot. Det var bare det at jeg IKKE hadde fått med meg at det var et TYDEFORUM her. Da hadde da bare vært og tyde dette å informere om tydeforum. NESTE gang bruker jeg selvfølgelig tydeforum, vis jeg husker det. Hår sikkert låst meg inn i en vane etter mange år her. SORRY.

 

Men takk for hjelpen, det var jo det som er hele greia, ikke sant ?

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor det skal være eget forum for tyding, da de fleste følger dette forumet og et fåtall tydeforumet.

Det er interessant for flere og se hva som tydes, og det går de glipp av når det tydes på et forum de ikke følger.

Sitter du på statistikk over hvem som leser hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.