Gå til innhold
Arkivverket
Kari Bogfjelldal

Tydehjelp Glemmen dødsfallsprotokoll 1879

Recommended Posts

Kari Bogfjelldal

Det gjelder Sibille Marie Hansdatter, nr 43:

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen lensmann, Dødsfallsprotokoll 2 (SAO/A-10123/H/Ha/Hab/L0002), 1862-1880, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/63499/48/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk10111401090048.jpg

Jeg ber om hjelp til å tyde den fulle teksten angående pårørende, også det som er overstrøket.

Mvh Kari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Dette er vel kanskje noe som kunne vært lagt inn i forum for tyding av skannede dokumenter, men jeg tror jeg har klart å lese litt av teksten:

Efterlader sig Enkemanden og 4 Børn. Havde været gift før med Nils Petter Hansen med hvem hun havde 4 Børn og blev hun… og så er det noe med uskiftet bo. Hun hadde…..fra Fr.stad.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Bogfjelldal

Takk skal du ha Grethe, jeg har faktisk ikke vært klar over "Tyding av skannede kilder" finnes.  Nå gjør jeg det :)   

Jeg er fortsatt interessert i å finne ut av de manglende ordene fra dødsfallsprotokollen og lurer på om denne tråden kan flyttes til tydeforumet eller om jeg bør legge inn forespørselen på nytt der?

Mvh Kari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tjernshaugen

...og blev hun dengang siddende i uskiftet Bo. Hun havde Understøttelse fra Fr. stad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Bogfjelldal

Takk for hjelpen!

Mvh Kari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.