Gå til innhold
Arkivverket

Henrik Torkildson, fødd i Luster 1797 - skomakarmeister Stavanger (1829) og Kristiansand (1832) - lagnaden hans?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette emnet er ei oppfølgjing av tema #7778 frå det gamle Brukarforum (http://forum.arkivverket.no/topic/93732-7778-henrik-torkildsen-f-1797-i-luster-i-sogn-skomak/?hl=%2Bhenrik+%2Btorkildson), som framleis står like uløyst i dag som i 2002!

 

Henrik Torkildson, son av husmann Torkild Torbjørnson og kona Sophia Henriksdotter, var fødd i Fortun i Luster i januar 1797, men flytte i 1802 med foreldri sine til plassen Utladalen på fjellet mellom Luster og Årdal og voks opp der!  Han vart i eit skifte frå 1829 sagt å vera skomakarmeister i Stavanger.  I eit anna skifte frå 1833 var han framleis skomakarmeister, men då busett i Kristiansand.

 

Er det mogeleg å finna att denne karen på Sørlandet?  Eller flytte han kanskje vidare?  Eg står heilt utan spor etter Henrik og ein eventuell huslyd hans og ville setja stor pris på alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I den gamle debatten har du nevnt en dame som heter Sophie Henriksen, født 1836, i Øyestad, som er tjenestejente hos Samuel Eyde i Arendal. Jeg har funnet en Maren Sophie, født 1836, som ble konfirmert i Øyestad i 1851, datter av Andreas B. Henriksen:

 

 Aust-Agder fylke, Øyestad, Ministerialbok nr. A 14 (1843-1856), Konfirmerte 1850, side 283.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=849&idx_id=849&uid=ny&idx_side=-239
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060113040729.jpg
 

Kanskje dette er samme jenta? Hvis dette er tilfellet, er ikke skomakesteren vår far til denne Sophie. Er de i skiftene etter foreldrene han dukker opp i Stavanger og seinere i Kristiansand? Er han nevnt med noen ektefelle her? Det er vel kanskje lite trolig, siden han forsvinner....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av det du spør om, men hvor ble Henrik konfirmert? Dvs hvilket prestegjeld/sokn tilhørte familien etter at de flyttet i 1802 - Luster, Lærdal, Årdal? Nå spør jeg sikkert veldig dumt....! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for interessante kommentarar!

 

Eg hadde alt undersøkt den "kandidaten" som vart nemnd i det opphavlege innlegget og fann ut at ho ikkje kunne ha noki tilknytting til "vår" Henrik, so eg unnlot å nemna ho i det nye emnet.

 

Utladalen ligg i luftline nærare Årdal enn Luster, men husmannsfolki i Utladalen var plassfolk under gardane Fortun, Yttri, Drægni, Skagen, Optun, Berge og Søvde, alle i Fortun sokn i Luster, og lauta svara til alle desse gardane.  Eg har ikkje sjekka det, men reknar med at Henrik vart konfirmert i Fortunskyrkja i Luster.  Uansett; det var jaggu litt av eit utgangspunkt for å hamna som skomakarmeister på Sørlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkte eg ville freista finna att skifti der Henrik Torkildsen sine bustadar i Stavanger og Kristiansand er nemnde, men EG FINN IKKJE dei skanna skifteprokollane nokon stad!!  Kvar er det vorte av dei?

 

Skiftet etter Henrich Olson Skagen frå 1930 i skifteprotokoll indre Sogn 15a pag. 5b nemner Henrik i Stavanger!

 

Skiftet etter Anna Torbjørnsdotter Eide frå 1833 i skifteprotokoll indre Sogn 15b pag. 420 nemner Henrik i Kristiansand!

 

Kanskje ein eller anna kan hjelpa meg finna att desse skifteprotokollane for å kontrollera om dei kan innehalda fleire detaljar?

 

Hjarteleg takk for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette skiftet (hentet fra Fylkesarkivets database):

 

Namn arvtakar: Anne, Torbjørnsdtr  Gard: Eide, nr.:2 Husmannsplass: Eidsmoen Yrke: Pigen Skipreide: Luster Protokoll/side: 15b-420 Datering: 1833-1837 Dato: 22.10.1833 Eiga: 59 Dalar, 2 ort, 20 skilling Gjeld: 21 Dalar Netto: 38 Dalar Merknad:   Personar i skiftet :
(1) Anne Eriksdatter Brordatter
(2) Ole Asbjørnsen Brorsøn
(3) Torbjørn Asbjørnsen Brorsøn
(4) Britha Asbjørnsdatter Brordatter
(5) Britha Johannesdatter Brordatter
(6) Knud Torbjørnsen Bror
(7) Christopher Torkildsen Brorsøn
(8) Anne Torkildsdatter Brordatter
(9) Samueel Torkildssen Bror
(10) Sorenskrivar Baade Kreditor
(11) Anne Samuelsdatter Eide Kreditor
(12) Thomas Eidsnæs Debitor
(13) Torger Bjørnsen Eidsvandet Kreditor
(14) Peder Nielsen Eidsvandet Kreditor
(15) Anders Johannesen Boelstad Debitor
(16) Gjert Sølfestsen Heltne Kreditor
(17) Lensmand Heiberg Kreditor
(18) Lensmand Heiberg Kreditor
(19) Klokkar Einer Jacobsen Kreditor
(20) Sogneprest Fleicher Kreditor
(21) Jørgen Knudsen Skaaren Debitor
(22) Sølfest Asbjørnsen Brorsøn
(23) Johanne Jahnsdatter Brordatter
(24) Henrik Torkildsen Brorsøn
(25) Johannes Torkildsen Brorsøn
(26) Jens Olsen Boelstad Debitor
(27) Sølfest Larsen Eidsbakken Kreditor
(28) Sølfest Asbjørnsen Wandet Kreditor
(29) Peder Eilefsen Moen Kreditor
(30) Lensmand Heiberg Kreditor
(31) Kari Asbjørnsdatter Brordatter
(32) Jahn Torkildsen Brorsøn

 

Christopher, Anne, Johannes og Jahn er vel søsken av Henrik? 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Indre Sogn sorenskriveri, Skifteprotokoll A 15a , 1830-1833, oppb: Statsarkivet i Bergen.


Merknader: Fol. 1-381.


Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24151/8/


Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081121670008.jpg


 


Det finnes noe som heter Stavanger borgerbok, kanskje det kan finnes noe der? 


post-541-0-57631900-1411155379_thumb.jpg

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nye spennande innlegg!

 

Eg ser at skiftet etter Henrik Olson Skagen nemner at Henrik Torkildson var busett i Stavanger, medan skiftet etter Anna Torbjørnsdotter Eide ikkje seier noko om KVAR Henrik då budde.  Då må eg ha opplysningi om bustaden hans frå SKIFTEDOKUMENTI, eventuelt frå ei DØDSMELDING!  Eg vil senda eit spørsmål til Arkivforum om å få sjekka skiftepakken...

 

Henrik hadde fleire søsken, men dei budde alle i Luster med unntak av søsteri Anna, som ei tid tente i Bergen, men som sidan kom attende til Luster der ho døydde i 1836.  Ho let då etter seg ein son Anders Olson.

 

Stavanger Borgarbok er eit godt forslag!  Men kvar finn me ho?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet den digitalisert, men jeg vet at Stavanger byarkiv har den, og den bør også finnes trykt i Nasjonalbiblioteket (ikke fått treff på bokhylla.no), eventuelt i et arkivbibliotek. Jeg tenkte kanskje hvis Henrik hadde tatt borgerskap som snekkermester... I skiftet står det "skal være bosatt" - betyr det at man likke er helt sikker på bostedet? Eller har vi rimelig grunn til å tro at han bodde der?

 

Grethe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for siste innlegg om Henrik Torkildson!

 

Dette med bustadreferansar tidleg på 1800-talet kan sikkert vera "so som so", og dersom Henrik var ugift på den tidi, kan han òg ha vore ganske so "mobil".  Eg reknar det vel som mogeleg at han KAN ha butt i ein eller annan by MELLOM Stavanger og Kristiansand, kanskje ogso lenger aust(?), eller vest (Haugesund?)...

 

Ikkje nokon enkel "nøtt" dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti en annen skomakersvenn som var "omreisende skomagersvend".  Det er ikke umulig at diun kandidat kan ha reist på samme måte.  "Min" la igjen visittkort langs sørlandskysten i form av "uekte" barn, før han omsider slo seg ned i Kristiania.  Men dette var sist på 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på at Stavanger byarkiv kanskje kan ha likningsprotokoller tilbake til 1830-tallet. Det blir imidlertid et stort letearbeid som de sikkert ikke har kapasitet til å gjøre, det eventuelt å spore vår skomakermester i disse kildene....

 

I et nummer av Stavangeren, som er medlemsbladet til Byhistorisk forening Stavanger, er det nemlig nevnt noen personer i likningsprotokollen for 1829/30....

 

Eventuelt at du forsøker Statsarkivet i Stavanger eller IKA Rogaland. Jeg vrir hodet nå, Lars!

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang innlegg #3 og #4:  Når vart han konfirmert ?

 

Svar:  1814.  Nr 21, side 149 i Luster, A 3, Min, 1803-21. 

 

Lekkje ?  UMOGELIG for meg, diverre !

 

Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 3 (1803-1821), Kronologisk liste 1814, side 148-149. 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11590&idx_id=11590&uid=ny&idx_side=-75

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070514610075.jpg

 

En eller annen gang etter konfirmasjonen må Henrik ha flyttet fra Luster, og har han gått i lære? Han ble jo skomakermester....! Han finnes i alle fall ikke i borgerboka for Bergen i aktuelt tidsrom. Søsteren Anne bodde vel i Bergen, kan de to ha flyttet dit først og så har Henrik flyttet videre til Stavanger?

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Erling, Grethe og Jon for nye interessante innlegg!

 

Det er tydeleg ikkje noki enkel sak å finna lagnaden til Henrik Torkildson.  Eg har òg vore inne på tanken om at Henrik var "omreisande", men eg kan heller ikkje sjå at han er nemnd som barnefar nokon stad!

 

No har eg sendt av stad spørsmål til Statsarkivet i Kristiansand; kanskje kan dei hjelpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Erling, Grethe og Jon for nye interessante innlegg!

 

Det er tydeleg ikkje noki enkel sak å finna lagnaden til Henrik Torkildson.  Eg har òg vore inne på tanken om at Henrik var "omreisande", men eg kan heller ikkje sjå at han er nemnd som barnefar nokon stad!

 

No har eg sendt av stad spørsmål til Statsarkivet i Kristiansand; kanskje kan dei hjelpa...

 

Du kan også høre om likningsprotokollene for Stavanger - om de dekker tidspunktet han skal ha bodd der og om det i det hele tatt lar seg gjøre å finne noe. Lenke til kontaktinformasjon:

 

http://www.stavanger.kommune.no/no/Om-kommunen/Administrasjon/Personal-og-organisasjon/Byarkiv/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Denne meldingi ligg sidan slutten av september og eg lurer på:  Fekk du nokon gong svar frå Stavanger byarkiv om denne saki?

Diverre har det ikkje vore mogeleg å finna ut noko meir om skomakarmeister Henrik Torkildson i Kristiansand, men du Grethe skreiv jo til Stavanger Byarkiv etter at denne saki vart drøfta i September, og lurer på om du nokon gong fekk svar?

 

Merkeleg sak denne med skomakarmeisteren som berre "forsvinn"!  Kan han vera reist vidare ut i den "store verdi"?  Danmark, Tyskland eller Holland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att dette emnet som ikkje har vore drøfta sidan 2014.

 

Eg har diverre ingen nye element å komma med, bortsett ifrå at Henrik Torkildson framleis er nemnd som tenar i Fortun i Luster i samband med teljingi frå 1815.

 

Eg lurer likevel litt på kven denne Henrik Torkildson Hovland kan vera, som 31.12.1816 gifte seg i Kvinnherad med Gjertrud Christophersdotter Huuse?

 

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kvinnherad, Ministerialbok nr. A 5 (1811-1835), Kronologisk liste 1817, side 19.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11554&idx_id=11554&uid=ny&idx_side=-21
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070510660533.jpg

 

Eg finn merkeleg nok ingen born etter dette parfolket, og ikkje heller finn eg nokon «høvande» Henrik i FT1801, berre ein Henrik Torkildson på Tysnes som var 6 år i 1801: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058373002554

 

Eg takkar so mykje for alle gode tips om denne «kjempeutfordringi» som det skal vera so vanskeleg å finna ut om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sat i aftes med ei viss von om at vigsli i Kvinnherad kunne vera til nytte, men no på morgonen ser eg at:

 

Husmann Henrik Torkildson Hovland og Gjertrud RASMUSDOTTER får ei dotter Magdele, fødd 7.3.1818:

 

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Tysnes, Ministerialbok nr. A 7 (1816-1826), Fødte og døpte 1818, side 23.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11702&idx_id=11702&uid=ny&idx_side=-25
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070521660267.jpg

 

so då var vel «løpet køyrt» for denne «kandidaten», sidan det på Tysnes var ein Henrik Torkildson i 1801...

 

So kvar gøymer denne skomakarmeistaren frå Luster seg??

 

Alle gode tips vert mottekne med stor takksemd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Eg ønskjer i kveld å henta fram att dette emnet som sist vart drøfta for to år sidan, men som me aldri har greidd å komma nærare ei løysing på!

 

Eg tykkjer det er so «påfallande» at ein person kan «forsvinna» på det viset som Henrik Torkildson her har gjort!  Ein eller annan stad på Sørvestlandet gøymer han seg nok, men KVAR?  Eller kan han ha utvandra til Amerika?  Eller til Danmark?

 

Alt me veit om Henrik er referert i innlegg #1:

 

Henrik Torkildson, son av husmann Torkild Torbjørnson og kona Sophia Henriksdotter, var fødd i Fortun i Luster i januar 1797, men flytte i 1802 med foreldri sine til plassen Utladalen på fjellet mellom Luster og Årdal og voks opp der!  Han vart i eit skifte frå 1829 sagt å vera skomakarmeister i Stavanger.  I eit anna skifte frå 1833 var han framleis skomakarmeister, men då busett i Kristiansand.

 

Eg takkar på ny for alle gode tips om lagnaden til Henrik!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Eg ønskjer i dag å henta fram att dette emnet som har versert i Brukarforum sidan 2002.  Det er eit loke stort «mysterium» i dag som den gongen kvar det vart av denne unge mannen frå Luster som i so ung alder flytte heimefrå.

 

Eg attgjev frå innlegg #1:

 

Henrik Torkildson, son av husmann Torkild Torbjørnson og kona Sophia Henriksdotter, var fødd i Fortun i Luster i januar 1797, men flytte i 1802 med foreldri sine til plassen Utladalen på fjellet mellom Luster og Årdal og voks opp der!  Han vart i eit skifte frå 1829 sagt å vera skomakarmeister i Stavanger.  I eit anna skifte frå 1833 var han framleis skomakarmeister, men då busett i Kristiansand.

 

Eg ville vorte so glad om ein eller annan greidde finna spor etter Henrik og takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Eg vil i kveld freista henta fram att dette gamle emnet som eg aldri har greidd å løysa!

 

Me kan vel vona at me finn denne karen når alle kyrkjebøkene frå 1800-talet vert søkbare i 2020, men kanskje nokon har tankar kring denne kjempeutfordringi og forslag til ei løysing?

 

Eg syner til tidlegare innlegg og særleg oppsummeringi i innlegg #23 over og takkar nok ein gong so mykje for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Gunnar Sigdestad har sendt meg denne meldingi som mellom anna omhandlar Henrik Torkildson frå Luster, som eg so lenge har etterlyst i Brukarforum:

 

 

Eg fann denne lystringen i Skjåk og tenkte på deg om du vantar noko...

500F2EF2-4216-4631-8328-A192E8412255.jpeg

 

Den andre etterlyste personen, Sophia Jansdotter (1836-1918), utvandra til Amerika i 1862, og huslyden hennar er kjend.  Men som me ser, var Henrik Torkildson heller ikkje i 1866 komen til rette, og eg er minst like interessert som før i at han vert attfunnen.  Kan nokon hjelpa meg??

 

Ein ny kjempetakk for alle gode tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.