Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfallsprotokollregisteret - er alle registrert?


per aase andresen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Et spørsmål når det gjelder dødsfallsprotokollregistrert, og folketellinger

 

Det ble meg en gang fortalt at personer som var innlagt på institusjoner bl.a. asyler ikke ble registrert i folketellinger og i dødsfallsprotokoller.

 

Er dette rett ?

 

Hvis ja, hvor kan jeg finne registreringen av dødsfall for personer som er innlagt på en eller annen institusjon ?

 

 

mvh

 

Per Aase Andresen

Endret av per aase andresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd.

 

Takk for tilbakemeldingen

 

Signes død har jeg funnet, men det er Synneva Hansson som ble gift med Gustav Rognlien den 31.12.1910, jeg ikke finner.

Vil anta at Signe og Gustav ikke giftet seg før Gustavs kone Synneva var død. Eller var ikke Sogne og Gustav gift ??

 

 

se sitat fra  "Ebba Henriette Bodin 12.juli 1917 - 02. juli 1997 - hvem var foreldrene."

 

"Jeg fant giftermålet mellom Ungkarl skomakersvend Gustav Martinius Antonsen født 08.11.1878, og frøken Synneva Hansen født den 24.07.1876.

De giftet seg 31.12.1910 hos byfogden

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo byfogd, Vigselsbok (borgerlig) nr. II 7 (1907-1911), Borgerlig viede 1910, side 441b-442a. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-515
Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...10301361006.jpg

 

Da vet vi i allefall at Gustav og Synneve er gift."

 

Det jeg ikke helt klarer å få tak på er forståelsen av at Signe født 1877 er oppført i 1910 tellingen med etternavn Rognlien, og at Synneva født i 1876 og er mor til Gustavs 3 barn, samt gift med Gustav 31.12.1910 ikke er oppført i 1910 tellingen.

 

Noen forslag til løsning ?   ;)

 

Vi skal jo alle ha en liten utfordring, og ikke minst en "nøtt å knekke"  :)

 

 

mvh

 

Per Aase Andresen

 

 

Endret av per aase andresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd.

 

Hjertelig takk for oversendelsen av  folkeregisterkortet til Gustav 

 

Nå falt mange brikker på plass.

Har hatt en mistanke om dette, men ble noe forvirret når det i giftermålet i 1910 stå oppført at Synneva var født 24.06.1876, og jeg viste at Signe var 41 år og 10 måneder når hus døde 02. 05.1919. Dvs at hun skulle være født i juli 1877.

Ser av kopien du sendte meg at Signe er født 06.ul 1877..

 

Atter en gang takk for hjelpen.  :)

 

mvh

 

Per A

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.