Gå til innhold
Arkivverket

Karin og Knut Johansen


Kristine Haga Sagstuen
 Del

Recommended Posts

Hjelper min datter med hennes fars-slekt. Etter å ha lett og spurt slektninge, er det ingen som vet hva henes tipp oldeforeldre het. Vi vet at Oldeforeldrene hennes het Knut Johansen( vi tror dette er rette Knut f. 7/2-1936 - 24.09.1993 (Østre aker Kirkegård) . og Karin Johansen, pikenavn Wilhelmsen, født 06.10.1936. Gift for annen gang til etternavn Kuster, og dør i Køge, Danmark, 20.03.2010. Henne kjente vi, men snakket desverre aldri om slekt. Vet moren hennes het Edel. Også gift to ganger. Dør som Edel gustafsson. ( født 5.09.1914 - 19.12.1998 Østre Gravlund)

Hun må da antagelig ha vært gift Wilhelmsen gang nr 1.

Info vi har er og at Karin og Knut bodde i Fougstadgate iallefall på 60 tallet.

 Trenger noen tips til hvor jeg kan finne ut mer. Skulle så gjerne visst hva foreldrene til Karin og Knut het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravnr: 10.058.16.017 Østre gravlund   Edel Gustafsson 05.09.1914 - 19.12.1997 Gravlagt: 05.08.1998   Festeutløp: 2018

 

http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/66419

 

 

Her står det at Knut er født i 1935,ikke 1936,som du skriver i innlegget ditt.

 

Gravnr: 08.038.01.013 Østre Aker kirkegård   Knut Johansen 07.02.1935 - 20.03.1993 Gravlagt: 26.03.1993   Festeutløp: 2013

http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/49830

 

Det var festeutløp i 2013 på Knut sin grav.Men det ble kanskje fornyet?

 

 

Du kan jo prøve å kontakte gravferdsetaten for å finne ut hvem som er fester på Edel sin grav.

 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg som skrev feil. Og vi har fått bekreftet at dette nok er riktig Knut. Jeg vet hvem som er ansvarlig for graven til Edel, men de vet ikke noe mer enn det jeg har av info her desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig. Jeg var i begravelsen hennes. Har lett etter vielse, dåp etc på henne, men aner jo ikke om hun er født i Oslo eller et annet sted i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vet ikke når de giftet seg. Men de fikk en datter i februar 1954. Hun er første barn. Har lett i kirkebøker etter lysninger, men står helt fast.

Har og fått vite at de skilte seg. Mulig på 70-80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor hun er født desverre. Vet hun giftet seg på nytt senere med Heine? Gustavsen/Gustafsson. Derav etternavnet når hun dør. At første mann heter Wilhelmsen går jeg ut ifra siden barna heter Karin og Bjørn Wilhelmsen. (begge døde). Edel bodde på Lille Tøyen til hun ble så gammel at hun var på sykehjem på Stovner.

Ang Knut, så har jeg fått tips om at moren hans bodde på Sinsen.

Virker ikke som det blir så lett å finne ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4: i dødsannonsen til Edel står det en Per for seg selv etter Karen og Bjørn. Hvem er denne Per? Jeg trodde det først var fornavnet på ektemann nr 2. Men sier du at han het Heine? Gustavsen/Gustafsson. Er Per første ektemann? Hadde vi bare visst hvem denne Per var, så kanskje vi kunne finne mer...?

 

Ved søk i Gravferdsetatens base finner jeg en Heine Gustavsson på Østre Gravlund:

 

10.031 Heine Gustavsson Østre gravlund 1911-03-24 1987-01-29
 
Gravnr er ikke "søkbart".

 

Men ved søk i Gravminner i Norge, ser jeg gravsteinen avbildet og her ligger Heine Gustafsson gravlagt sammen med Hjørdis Gustafsson, død 1959:

 

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  F  R  Gnr  B  Gravsted Kommune

3506341 Heine  Gustafsson  2403  1911  2901  1987  1805  1987  031  03  018  Vis Østre gravlund Oslo

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

 

10.031
Heine Gustavsson Østre gravlund 1911-03-24
 
1987-01-29

 

http://www.begravdeioslo.no/resultat/name/heine%20gustavsson/year_of_death_uncertainty/1/sort_by_column/last_name/sort_order/1


Heine Lorang Gustafsson Fødselsdato: 24. mars 1911 Fødested: Oslo, Norge Død: Døde 29. januar 1987 : Oslo, Norge Begravet: Oslo, Norge Nærmeste familie:

Son of jonas Gustafsson og sofie Gustafsson
Husband of hjørdis vilhelmine Gustafsson
Father of Private User
Brother of Mimmi Andersen; Elvira Gustafsson og <privat> Gustafsson

  Administrert av: Private User Sist oppdatert: 20. juli 2014

 

http://www.geni.com/people/Heine-Gustafsson/6000000011774304823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4: i dødsannonsen til Edel står det en Per for seg selv etter Karen og Bjørn. Hvem er denne Per? Jeg trodde det først var fornavnet på ektemann nr 2. Men sier du at han het Heine? Gustavsen/Gustafsson. Er Per første ektemann? Hadde vi bare visst hvem denne Per var, så kanskje vi kunne finne mer...?

 

Jeg tror han må være en bror, jf. toppteksten i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han må være en bror, jf. toppteksten i annonsen.

 

Takk for opplysningen, det ser ut som du har helt rett. Synd vi ikke har noe etternavn på mannen. En dødsmelding ville kanskje gitt mer svar på hvem Edel var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen Per, men siden det står søster, så er det vel en bror. Synd det ikke er etternavn på han. Da hadde jeg kanskje hatt pikenavnet til Edel.

Tror ikke Heine har hatt flere ekteskap, så det stemmer ikke helt med disse karene... (tror jeg da.)

Sønnen Bjørn vet jeg er død. Mulig det er han som er gravlagt på Vestre Gravlund (27/5-1944 til 8/10-2004)

 

Ang Knut, har jeg fått vite at foreldrene het Edel Johansen og Holger. Edel bodde på Sinsen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen Per, men siden det står søster, så er det vel en bror. Synd det ikke er etternavn på han. Da hadde jeg kanskje hatt pikenavnet til Edel.

Tror ikke Heine har hatt flere ekteskap, så det stemmer ikke helt med disse karene... (tror jeg da.)

Sønnen Bjørn vet jeg er død. Mulig det er han som er gravlagt på Vestre Gravlund (27/5-1944 til 8/10-2004)

 

Ang Knut, har jeg fått vite at foreldrene het Edel Johansen og Holger. Edel bodde på Sinsen iallefall.

 

Heter moren til Knut Johansen også Edel? Bare så vi vet om det er snakk om to Edel, mor til Karin og Bjørn Wilhelmsen og moren til Knut Johansen.

 

Finner en Holger Johansen gravlagt på Østre Aker, han er gravlagt sammen med Edel Johansen og Leif Johansen, født 1931. Se vedlagt bilde. 

 

post-541-0-81163500-1411755688_thumb.jpg

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vi gitt ;-) Ja, det er to stk Edel :-) Finner en Holger Johansen i folketellinga også. Han er født i København står det. Samme fødselsdato og, så da er det vel han :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1933 bodde en Holger Johansen i Helgesensgate 3: 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Adressebok, Bok , 1933-1933, oppb: Riksarkivet.

Merknader: 55. årgang. Demontert eksemplar, Riksarkivet

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/db/49265/700/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-db10061111164451.jpg


Oslo byarkiv har kommunale folketellinger som er ordnet på adresse. Kanskje du skulle høre med dem om et oppslag på Helgesens gate 3? Da kan du se om dette er rette Holger. Eller finne dødsannonser. 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holger Johansen, drosjeeier Sinsenterr. 18 - i 1970-1971:

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Adressebok, Bok , 1970-1971, oppb: Riksarkivet.

Merknader: 92. årgang, bind 1. Demontert eksemplar, Riksarkivet

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/db/49323/752/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-db10061211118241.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.