Gå til innhold
Arkivverket

Helene Jansdatter Valhammer f ca 1809


Siri Ravnanger
 Del

Recommended Posts

I skiftet etter Herborg Engelsdatter Giøen / Valhammer er datteren Elen nevnt. Hun finnes også som brud i Sund Mini 1825-1835 siden 246 løpenr 12, da som Helene Jansdatter Walhammer. Utfordringen for en "gnager" som meg er at jeg ikke finner dåpen hennes! Jeg har lett gjennom hele Sund Mini 1804-1818 og sett skeptisk på alle innføringer. Finner en bror i 1807 og søsteren Giertru i 1812 - men ikke Helene. Noen som kan hjelpe meg å verifisere - eller bortforklare den manglende oppføringen ? ;)

På forhånd tusen takk! 

Siri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene Jansdtr. /Valhammer/
1810 - 1874
Helene Jansdtr. /Valhammer/
birth:  1810
Valhammer, Austevoll death:  1874
Djupevåg, Austevoll more

 

https://familysearch.org/pal:/MM9.2.1/SY8Q-SFM

 

 

--------------

 

Endre Jensen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 22 November 1801 OS,HORDALAND,NORWAY father: Jan Endresen mother: Herbor Engelsdr

 

Engel Jensen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 23 February 1804 OS,HORDALAND,NORWAY father: Jan Endresen mother: Herbor Engelsdr    

 

Her kalles mora ERICHSdatter.

 

Jan Jansen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 7 January 1807 Sund, Hordaland, Norway residence:   Hordaland, Norway father: Jan Endresen mother: Herbor Erichsdatter

 

 
Giertrue Jansdatter

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 31 March 1812 Sund, Hordaland, Norway residence:   Hordaland, Norway father: Jan Endresen mother: Herbor Engelsdatter  

 

 

ALT fra FS må sjekkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helene Jansdtr. /Valhammer/
1810 - 1874
 
 
Helene Jansdtr. /Valhammer/
birth:  1810

Valhammer, Austevoll death:  1874

Djupevåg, Austevoll more

 

 

https://familysearch.org/pal:/MM9.2.1/SY8Q-SFM

 

 

--------------

 

Endre Jensen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 22 November 1801 OS,HORDALAND,NORWAY father: Jan Endresen mother: Herbor Engelsdr

 

Engel Jensen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 23 February 1804 OS,HORDALAND,NORWAY father: Jan Endresen mother: Herbor Engelsdr    

 

Her kalles mora ERICHSdatter.

 

Jan Jansen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 7 January 1807 Sund, Hordaland, Norway residence:   Hordaland, Norway father: Jan Endresen mother: Herbor Erichsdatter

 

 
Giertrue Jansdatter

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 31 March 1812 Sund, Hordaland, Norway residence:   Hordaland, Norway father: Jan Endresen mother: Herbor Engelsdatter  

 

 

ALT fra FS må sjekkes!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk for at du tok deg tid til å sjekke FS for meg:) . Det jeg holder på med nå er nettopp det - å sjekke og verifisere  - helst opp mot kirkebøkene. Ser at hverken de eller bygdebøkene er 100% kilder - men de er i det minste tett på...

 

Har en teori om at Helene er hjemmedøpt, og at dåpen er stadfestet lenge etterpå - eller ikke i hele tatt. Ved bryllupet står det at hun er vaksinert i 1815. Jeg kan heller ikke finne henne konfirmert. Sliter nå...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.