Gå til innhold
Arkivverket

Tinglysning, Selje, 1720, Ole Larsen Indre Drage


Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Håpar nokon kan hjelpe meg å fulltyde ei (kort) tinglysning som omhandlar Ole Larsen og som ser ut til å handle om rettigheitane til enka hans etter hans død. Dokumentet startar rett under midten av høgre side (side 205) og er underskrive av Jørgen Heggelund.

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=12494&uid=ny&idx_side=-104

 

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er ingen fulltyding slik du ber om – men jeg forstår dette som et bygselbrev på 18 merker smør og ½ våg fisk i Indre Drage utstedt av Jørgen Hansen Heggelund på hospitalets vegne til Ole Larsen «saa som bem[elte] Ole Larsen vill have Enken paa samme gaard til Ægte, hvilken forskrevne Jordepart, Ole Larsen, hereffter som een Leylending, frelseligen maa nyde, bruge og beholde, imedens hand aarlig i rette tiider Betaler Landskyld, og ald anden rettighed...» - Dette er datert Osmundvog 30. april 1687 og lest og forkynt på høsttinget 3. desember 1720 (etter en kongelig forordning av 23. januar 1719*). Denne tinglysingen skal også være innført på fol. 244 i tingboka og på pag. 205 i «gjenpartsbogen».

 

* Forordning av 23. januar 1719 om det stemplede papirs bruk i Danmark og Norge som ble opphevet ved forordning av 27. november 1775.

Endret av Espen Tjernshaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Espen.

 

Ikkje behov for fulltyding sånn sett. Er svært fornøgd med det eg har fått eg :-)

 

Grunnen til at eg la ut forespørselen var at ein sogebokforfattar (J. Aaland) har konkludert med at Ole Larsen skal vere død 1720. Det ser ut til at det er dette dokumentet han har brukt til å sansynliggjere den konklusjonen.

 

Men! Kan eg forstå framlegginga og innføringa i 1720 av dette bygselsbrevet frå 1687 dit hen at Ole Larsen er død og tinglysninga er ein stadfesting på at bygselen er fråfallen og "ledig"?

 

Håpar nokon kan kome med nokre tankar rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe om at Ole Larsen er død eller at bygselen er ledig. Det er slik jeg forstår kun snakk om tinglesing av et eldre dokument, og at det ble gjort pga den forordningen som kom i 1719. Ser at de fleste tinglysingene omkring denne også er eldre dokumenter som ble forkynt og tinglest etter samme forordning. Regner med at dette måtte gjøres for å vedlikeholde gyldigheten av dokumentene, men det kan sikker andre svare bedre på enn meg - ser at Atle er innom, kanskje han vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den stadfestinga og klargjeringa, Espen. I mellomtida frå mitt forrige svar har eg leita litt vidare og funne ein annan tinglysning frå 1721 som ser ut til å bekrefte det du nemner i siste meldinga di (iallefall slik eg forstår det. Det er ein ganske uklar skrift) Men etter det eg kan forstå let Ole Larsen her ifrå seg bygselen og den vert overført til (sonen) Peder Olsen.

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=12494&uid=ny&idx_side=-176

 

Det ser mao. ut til at han lever iallefall i 1721. Men kan du Espen (eller nokon annan) finne noko her om korvidt Ole faktisk er død eller om han aktivt let frå seg garden sjølv?

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var i live, han overlater bygselen til sønnen "...formedelst alderdom og Svaghed haver opsagt sin bygslede Jordepart for sin Søn Peder Olsen".

Endret av Espen Tjernshaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vart gravlagd ein Ole Larsen Drage 79 år gammal i 1735 (høgre side):

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Selje, Ministerialbok nr. A 3 (1731-1743), Fødte og døpte 1743, Døde og begravede 1734-1736, side 107.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11644&idx_id=11644&uid=ny&idx_side=-105
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070515630322.jpg

                 

 

 

 

 

Endret av Inge Nygård
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Inge.

 

Ser ut som at du har "funne gull" nok ein gong. Etter det eg kan forstå er det kun ein Ole Larsen på Drage denne tida, så må vere rett person du har funne! Alderen som er oppgjeven ved dødtidspunktet stemmer med alderen som vart oppgjeven i 1701 - han vart då 46 år

 

Nok ein gong, takk for hjelpa til dokke begge!

 

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.