Gå til innhold
Arkivverket

Lykke fra Rogaland


Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Søker etter en person som jeg har ganske så lite informasjon om, men jeg prøver alikevel. Hun heter Lykke, er født 10.05.1915 i Rogaland, død 02.11.1997 i Stavanger. Kilde: "dødsfall i Norge 1995-2001" Hun ble gift med en Karlsen, fikk 2 døtre i 1953 og 1954, men det skal være flere barn.  Det var noen som nevnte at de kanskje bodde på Jørpeland, men usikkert.

 

Dette er dessverre alt jeg vet om henne, så det må sikkert mye flaks til for at noen kjenner henne.

 

Mvh. Per P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet at hun er født i Rogaland kan det ikke være så vanskelig å finne henne siden du har f. datoen, men for meg høres Lykke veldig danskt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en Lykke født i Rogaland (snakket Stavangerdialekt, men kan jo være født en helt annen plass enn SVG) rundt 1915. Hun hadde flere søsken som også bodde i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svar. Mener mannen til Lykke hadde vært gift før og har barn som eldre enn de 2 jeg nevnte. Vet ikke fornavnet på hans. Lykke pratet  skikkelig Stavangerdialekt, hun var på besøk hos noen her i Brumunddal midt på 70-tallet.

Var en meget hyggelig dame. Hun bodde vel i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i kirkebøkene Domkirken for SVG, der var det en Lycke f 1914, og en Lykke 1915, riktig år, men feil dato. Den Lykke jeg vet om hadde vært gift før, mannen var i sitt første ekteskap. Hun hadde 4 døtre fra første ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker er at den ene hadde vært gift før, så det kan være at jeg blander dem sammen litt. De 2 døtrene jeg nevnte ovenfor heter Liv og Gerd. Fant igjen Lykke Ester f. 21.06.1915 i kirkeboka, konfirmert 10.05.1931. Kan det være henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3739627  Lykke Esther  Svaboe  2106  1915  0502  1999  1102  1999  AG  06  011  Vis Høyland

Sandnes

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=3739627

3739626 Kaare J.  Svaboe  0606  1912  1610  1995  2010  1995  AG  06  010  Vis Høyland Sandnes

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=3739626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker er at den ene hadde vært gift før, så det kan være at jeg blander dem sammen litt. De 2 døtrene jeg nevnte ovenfor heter Liv og Gerd. Fant igjen Lykke Ester f. 21.06.1915 i kirkeboka, konfirmert 10.05.1931. Kan det være henne?

 

Ja, Per, mor til Liv og Gerd er den Lykke jeg kjenner til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar Grete, det er helt utrolig. Liv var gift med min nå døde bror. Vil svært gjerne høre mer om Lykke, og familien. Så om du vil, kan du gjerne kontakte meg på epost: p.p.h.1980x@outlook.com Det hadde jeg blitt utrolig glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke husker jeg på grunn av navnet hun (og hennes søsken) hadde, de var alle spesielle - unntatt broren som het Harald. Lykke var mor til en klassevenninne av meg. Ellers vet jeg ikke jeg så mye om henne. Vet ikke hvor hun ble født, hvor hun bodde før +/- 1954 osv. Jeg skal sende deg navn og tlf nr til en av hennes døtre, så krysser jeg fingrene for at hun gir deg den informasjon du gjerne vil ha.

 

Lykke til med Lykke fra

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.