Gå til innhold
Arkivverket
Heidi Sønes

Når giftet Olaf August Sønes og Anna Marie Hansdatter/Knudsen seg?

Recommended Posts

Heidi Sønes

Jeg prøver å finne ut når ovennevnte personer giftet seg, men foreløpig forgjeves. Er helt nybegynner på dette, så håper det er noen proffer der ute som vil hjelpe meg :)

Diverse info:

Olaf August ble født 17.04.1878 i Hegra i Øvre Stjørdal av Berthe Alfsdatter og Martinius Andersen. Foreldrene er fra Stange i Hedmark. 

Anna ble født 06.06.1879 i Kråkstad, Akershus, og er datter av Helga Nilsen og Hans Knudsen. 

Under folketellingen i 1900 står paret oppført som gift med bosted Norderhov herred i Buskerud. De må derfor ha giftet seg før 3. desember 1900. 

Jeg har prøvd å lete i kirke- og ministerialbøkene fra Øvre Stjørdal, Stange og Kråkstad, men har foreløpig ikke funnet noe (om jeg ikke har oversett det, da). 

edit: leif på Annas fødselsdato. 

Endret av Heidi Sønes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidi Sønes

I folketellingen fra 1900 står de oppført som gift, så de må jo være født før den tid. http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037110002402

De fikk også sønnen Alf i 1903, og han er oppført som ekte barn. 

Uansett, takk for hjelpa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.