Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall i England - er det noen som kan gjøre oppslag i engelske databaser?


Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter opphavet til en Christopher Christopherson, født i Norge ca 1855 og død i Liverpool ca 1904.

Jeg skulle gjerne fått bistand med å slått opp i eventuelle engelske databaser, for å få fram nøyaktig fødsels- og dødsdato.

Han var gift med Mary Jane Graham, og jeg har funnet mye informasjon om han og familien via familysearch og ancestry., men mangler som nevnt eksakte datoer.

Mvh

Hans Gangstø 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant at han er gravlagt på Toxteth Park cemetery i Liverpool, og at dødsdatoen var 13 nov 1904. Dessverre ingen fødselsdato.

Når han gifter seg den 31 mai 1882 i Lancaster, er farens navn ført opp som Christoffer Christofferson.

 

Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Denne har du kanskje, men i FT 1891, står han med fødested Bergen, Norway. Noe som kan bety hvor som helst i distriktet, men forhåpentligvis ikke et annet fylke. Kan jo snevre letingen litt?

 

1891 England Census about Christopher Christopherson
Name: Christopher Christopherson Age: 36 Estimated Birth Year: abt 1855 Relation: Head Spouse's Name: Mary Jane Christopherson Gender: Male Where born: Bergen, Norway Civil Parish: Toxteth Park Ecclesiastical parish: St Thomas Town: Toxteth Park County/Island: Lancashire Country: England
Street address:

Occupation:

Condition as to marriage:

Education:

Employment status:
bracket.png
Registration district: Toxteth Park Sub-registration district: Toxteth Park ED, institution, or vessel: 12 Neighbors: View others on page Piece: 2925 Folio: 86 Page Number: 36 Household Members: Name Age Christopher Christopherson 36 Mary Jane Christopherson 35 Edith Christopherson 8 Robert Christopherson 7 Salina Christopherson 4 Joseph Christopherson 10/12 Salina Graham 60  
mag_m.gifView original image

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg Bente. Jeg har funnet det meste fra census, giftermål og barna og nå sist dødsdatoen, men dessverre ingen fødselsdato.

Har enn så lenge ikke funnet når han bosatte seg i England, men jobber med det. I Ft 1865 og fødsler på familysearch er det et utall Kristoffer/Christoffer Kristoffersen/Christophersen med rett fødselsår og far med samme navn. Faren er ført opp som " farmer" når han gifter seg i England, så jeg tror nok at han er fra en landområde, kanskje på Vestlandet i og med at Bargen (Bergen) er nevnt.

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.