Gå til innhold
Arkivverket

Slekten Robertsen fra Lillehavn i Lindesnes (samletråd)


Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Dette er ment som en fortsettelse ulike tråder (direkte eller indirekte) omhandlende slekten Robertsen fra Lillehavn i Spangereid, Lindesnes:

 

[#63800] Hananger, Vanse, Farsund - bygrenser

[#64491] Hovstøl, Lindesnes

[#64696] Karl Martin Karlsen, f. 1887, Lillehavn, Spangereid, til Boston, USA?

[#67660] Søndre Slagen kirke

[#69431] Østfold: Nordre Sarp under Hafslund

[#70654] Oskar Thoresius Nilsen, f. Bamble 1884, i Kristiania 1916

[#70879] Inga Thomsen, g. Hansen, --> Brooklyn 1920 og 1930

[#70901] Christian Robertsen, f. 1801, konfirmert 1817 i Spangereid - tyding

[#71925] Slekten Robertsen fra Lillehavn i Lindesnes

[#74820] Fiskeskøyta Marys forlis i Nordsjøen juli 1918

[#78194] Hægeland (på Neset), Spangereid, Lindesnes

 

Nytt forum:

 

[#182194] Kirsten Jensine, f. Hjørring, Danmark 8. april 1892, d. Bærum 5. september 1942

 

Jeg utga i forbindelse med et slektsstevne i august 2009 heftet "Slekten Robertsen fra Lillehavn i Lindesnes", som først og fremst omhandlet etterkommerne etter min kones oldeforeldre Tobias Robertsen (1856-1929) og Andrea Robertsen, f. Pettersen/Pettersdatter (1873-1952). Jeg føler det er altfor tidlig å komme ut med med en oppdatert utgave, og ikke har jeg kapasitet til det heller, men jeg forsøker likefullt å oppdatere slektsoversikten og nøste opp ting jeg ikke fant ut av før heftet kom ut, så blir det lettere med en ev. ny og oppdatert utgave senere.

 

Spørsmålet denne gangen er et inngift medlem av slekten, Rudolf Ingvard "Rudy" Holthe, f. Ålesund 1915, bosatt de siste årene i Toms River, New Jersey, som ifølge en annen inngift Robertsen-slektning skal ha gått bort 14. april 2012. Jeg har ingen grunn til å betvile opplysningene, men vil gjerne ha en bekreftelse også i andre kilder. Følgelig har jeg forsøkt å finne dødsfallet bekreftet i SSDI, diverse nekrologbaser etc., men har ikke funnet et spor. Er det noen som har mer hell med seg?

 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Angående spørsmålet om Rudolf Holthe, så har jeg ennå ikke funnet dødsfallet bekreftet i SSDI eller andre offisielle kilder, men jeg har i det minste fått bekreftet informasjon fra gravlundsadministrasjonen både for ham og for kona (født Astrid Holthe, f. Robertsen, som døde i 2017).

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.