Gå til innhold
Arkivverket

Folketellinger med jordbruksopplysninger


Finn Gunnar Oldervik
 Del

Recommended Posts

Det finnes ikke jordbruksopplysninger fra verken FT1900 eller FT1910. For FT1900 er jordbruksopplysningene gått tapt, som følge av en brann i SSB. I 1910 ble det ikke gjennomført noen jordbrukstelling.

Tusen takk for svar. Kan du si noe om hvilken telling som er den nyeste med de etterlyste opplysningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Kan du si noe om hvilken telling som er den nyeste med de etterlyste opplysningene?

 

Det er nok FT1875. Det ble registrert jordbruksopplysninger i forbindelse med FT1891, men gjennom arbeid med skanning og indeksering av denne tellinga, har jeg erfart at jordbruksopplysningene bare unntaksvis er bevart. Breim i Nordfjord er et eksempel, og én av bare sju herreder blant de nesten 400 herredene som hittil er skanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok FT1875. Det ble registrert jordbruksopplysninger i forbindelse med FT1891, men gjennom arbeid med skanning og indeksering av denne tellinga, har jeg erfart at jordbruksopplysningene bare unntaksvis er bevart. Breim i Nordfjord er et eksempel, og én av bare sju herreder blant de nesten 400 herredene som hittil er skanna.

Takk for den!

 

Regner da med at Frei på Nordmøre ikke er blant disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den!

 

Regner da med at Frei på Nordmøre ikke er blant disse?

 

Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag er ennå ikke skanna, så jeg vet ikke om jordbruksopplysningene er bevart for noen herreder  i disse tre fylkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.