Gå til innhold
Arkivverket

Uggeløse


Jørgen Aargaard
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg har sett et tidligere emne fra 2009 om Uggeløse.

 

[#72864] Søren Marthinie Uggeløse - Danmark, hvem var han egentlig?

Startet av Guest_kjetil tufte_* , Oct 11 2009 19:31

 

Jeg er interessert i hva deltakerne av denne gruppen har funnet frem til om slekten etter dette.

 

Jeg er etterkommer etter Søren Martinius sin far Jens Jørgensen Uggeløse og hans hustru nr.2 Walborg Marie Hansen.

 

De fikk såvidt jeg har funnet ut følgende barn:

 

Jensine Marie, f. i København 1832

Carl Christian, f. i Kbh 1833

Lauritz Andreas, f. i Kbh 1837

Adolph Wilhelm f, Kristiania 1841

Adolpine Marie, f. i Kristiania 1845

 

Hustruen Walborg opptrer som enke i FT for Kristiania 1865, boende hos sønnen Lauritz. Hun dør i Kristiania i 1894.

 

Jeg har ikke funnet når eller hvor Jens Jørgensen dør, og vil gjerne ha opplysninger om dette.

Har også funnet slektsleddet før i Kirkebøkene for Lynge-Fredriksborg, men lenger tilbake er vanskelig å lese.

Jeg imøteser alle opplysninger og tips med takk.

 

Mvh Jørgen Aargaard

 

Ps: Hvis det finnes andre slektninger etter JJU der ute, har jeg orginalen av hans Frigangsbrev fra Den Kongelige Livgarde til Hest. Dette er også i skannet, og kan oversendes til interesserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT 1865 http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038012010440

 

Sønnen Adolph ble døpt i Aker krk. 27/6 1841, født i Lakkegata 23/3. Datteren Adolphine f. Grubbegata 28/4 og døpt i Domkrk. 13/7 1845. Nr.113 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=655&idx_id=655&uid=ny&idx_side=-4 Jeg klarer ikke å tyde tittelen hans. Ser ut som noe a la spisemester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berit

 

Takk for det!

Det hadde vært fint om noen kunne tyde det samt teksten bak "Hansen".

 

Jeg har som sagt funnnet de fleste av familimedlemmene i Folketellingene samt deres barn og ektefeller, men jeg synes det er vanskeligere å finne når de døde.

Jeg har også ganske god oversikt over etterkommere etter sønnen Carl Christian Jørgensen.

Sønnen Lauritz Andreas har etterkommere i USA, det var hans sønn Axel Karelius som utvandret.

De mest aktuelle spørsmålene er hvor Walborg Marie Hansen kom fra, og når og hvor JJU døde? Jeg ser i FT at fødestedet til WMH er oppgitt til Julland, men det er jo ikke veldig presist.

 

Mvh Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.