Gå til innhold
Arkivverket
Dag T. Hoelseth

Slekten Jåma, Østre Namdal reinbeitedistrikt

Recommended Posts

Dag T. Hoelseth

Man kan finne slektsoversikter, små som store, over alt. Til og med i en NOU!

NOU 2007:14 pkt. 3.5.1 Østre Namdal reinbeitedistrikt

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/nouer/2007/nou-2007-14/16/5/1.html?id=584402

Jf. pkt. 3.5.2 http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/nouer/2007/nou-2007-14/16/5/2.html?id=584403

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Jeg stusser litt over følgende utsagn i presentasjonen nevnt over:

"Samtlige av dagens innehavere av driftsenhet i Østre Namdal reinbeitedistrikt er etterkommere etter Kristine og Jakob Pedersen (Stor-Jakob) og deres sønn, Peder Jakobsen Dærgafjeld. Det er ikke kjent når ­Kristine og Jakob Pedersen levde, men sønnen Peder er født ca. 1819 [...] og død ca. 1876. Det gir grunn til å anta at hans foreldre, Kristine og Jakob Pedersen, var født på slutten av 1700-tallet."

Er det virkelig ikke mulig å finne ut flere genealogiske detaljer om Kristine og Jakob Pedersen?

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Hildrum

i avskrifter av kirkebøkene til Grong historielag fant jeg Peder døpt i Grong kirke 5. oktober 1817, men jeg har ikke funnet det igjen i selve kirkebøkene. Der fremkommer det at moren het Kjerstina (Kierstina) Thoimasdtr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.