Gå til innhold
Arkivverket

Trondhjemmer slekta.


Irene Dalen
 Del

Recommended Posts

hei. håper på noen svar her da je veit utrolig lite om slekta mi.

det je veit e at min oldemor heter Laura Karlsen, min oldefar heter Ludvig Karlsen og at det e noe med Karl Trondhjemmer, Wigardt/Vigardt og Wallentin/Vallentin i bildet...

og har noen bilder av denne slekta tas det i mot med takk :)

kan noen hjelpe meg å finne ut av dette?

på forhånd masse takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13423 Trondhjemmer

Startet av Guest_Kai Samuel Gurrik Larsen_* , Feb 22 2003 23:27

 

http://forum.arkivverket.no/topic/99271-13423-trondhjemmer/


Latjo Drom - Underveis
old.glomdalsmuseet.no/html/romani/.../underveis.htmTranslate this page
Karl Trondhjemmer(Lindstrøm) og hans kone Magda med hest og slede. Bildet er fra boken "Håpets bud- bærer" av Vera Karlsen. (Foto: Privat). Per Karlsen og ...

 

 

(Går ikke god for basens innhold)

 

Personakt Antavla  
"Karl Trondhjemmer" Karl August Gustav Lindstrøm

Bleckslagare. Blev högst 87 år.

Far: Andreas Halvorsen Mor: Anne Larsdatter Lindstrøm

 

Född: mellan 1840 och 1850 Trondhjem?, Sør-Trøndelag, (Norge) Född i Trondhjems trakterna Bosatt: 1878 Nannestad, Akershus (Norge)   Bosatt: 1882 Mandal, Vest-Agder (Norge)   Bosatt: 1887 Grue, Hedmark, (Norge) Sørby i Trysil. Död: före 1928   Barn med Karen Marie Villumsdatter Alting (1829? - 1900)

 

Barn: Caroline Carlsdatter - Lindstrøm (1873 - 1891) Barn med Kristine Sofie Josefine Gustavsdatter (1850? - 1902)

 

Barn: Anton Nikolaus Karlsen - Lindstrøm (1874 - ) Johan Fredrik Karlsen (1876 - 1925?) Karl Kristian Karlsen - Lindström (1878 - 1954) Anne Christine Karlsdatter - Lindstrøm (1882 - 1941) Frans Oskar Karlsen (1884 - 1925) Ludvig Lauritz Karlsen - Lindstrøm (1887 - 1945) Marie Karlsen - Lindstrøm (1890? - ) Laura Josefine Vilhelmine Karlsen - Lindstrøm (1892 - ) Bernhard Teodor Karlsen - Lindstrøm (1895 - ) Noteringar

kallades även "Karl Trondhjemer", "stor kalle", "Langkalle"."vild norsken".
Hans far Andreas Halvorsen var inte av "tattare" resandesläkten.
Modern var på far sidan av Alting-arna.

Skapad av MinSläkt 3.10, Programmet tillhör: Jan Johansson

 

http://lerberg.se/jan/p2b9649a2.html

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  Er kanskje en fordel med noen flere opplysninger først, ja...  Og la meg også foreslå at vi kutter foreldrene til Karl Throndhjemmer ovnf.  Der er spredd såpass mye galt om disse koblingene at de ikke bør spres mer...  Jeg tror ikke noen vet med sikkerhet hvem Karl Throndhjemmers foreldre er, og de oppførte hører uansett ikke til denne Throndhjemmer-slekta men den andre i Solum.  De to Throndhjemmer-slektene er i utgangspunktet to helt atskilte slekter og er nok sammenblandet på grunn av Throndhjemmer-navnet (som har en helt naturlig forklaring på Solum-folkene).  Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit så utrolig lite om slekta da jeg ble adoptert bort når jeg var lita. Veit slekta kom fra Trondheim og noen få navn men ingen fødselsdatoer og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra du har navn, evt  også bo-/fødested på dine besteforeldre. Det ville vært en fordel å legge ut her på forumet, det er mange her som da kan hjelpe deg å nøste bakover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din mormor ble født før 1930, så lar det seg gjøre å finne fødselen hennes. Kirkebokinnføringen vil vise hennes biologiske foreldre, Adoptivforeldre ble også ofte ført inn på barnets fødselsmelding når adopsjonen var et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.