Gå til innhold
Arkivverket

melding om dødsfall for Bernt Larsen, død 23/11 1901, i Kinn


Torbjørn Henrik Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Vil gjerne ha opplyst kven som står oppført som pårørande/etterkomarar etter Bernt Mathias Larsen, Nærø, f. 1839 og død 23/11 1901.

 

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torbjørn. Eit lite spørsmål til deg:

 

Eg har notert meg at den Martinus Larsen som døde i Batalden/Langøy i 1938, er den same som Bernt sin farfar, men med 3 ? etter.

 

Har du noko dokumentasjon/tankar i forhold til dette?

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Yngve! Det bekrefter det eg har antatt.

 

Egil: Martinus Larsen (1772-1838) var farfar til Bernt, ja. Bernt sin far, Lars, var uekte son av Martiunus og Berte Jonsdtr. Martinus hadde tidlegare eit bornlaust ekteskap bak seg, og var då busett i Hovdetreet.

Lars var eit "mellomekteskapleg" born. Han gifte seg med Rakel Samsonsdtr. (frå Reksta) og budde ei tid på Russøya, der Bernt vart fødd (og budde til han var 6-7 år).

Martinus var fødd på Gulestø. Han hadde broren Rasmus på Fugløya (1764-1838)

 

 

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Torbjørn, då reknar eg det for stadfesta.

 

Bernt, og familien hans, har eg registrert flytta frå Russøya ein gong mellom 1843 og 1845. (Dei er på plass på Nærøya i alle fall hausten 1845), så Berent var kanskje 4-6 år når dei reiste.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore så opptatt at eg har ikkje hatt tid til å legge ut lenker for å dokumentere det.

Dåpen til Lars øverst på venstre sida, vanskeleg å lese:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=181543&urnread_imagesize=big&show=225#bunnen

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går heilt fint. Dåpen hadde eg frå før. Det eg følte at eg mangla sikker dokumentasjon på, er at det er den same Martinus Larsen som døyr i Batalden/Langøy i 1838. Lars er f.eks. ikkje nemnd i skifte etter Martinus, men det kan sjølvsagt forklarast ut frå at han var "uekte".  

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt resonnement:

 

Dåpen til Martinus og Berte Oline sitt fyrste born (på Langøya i 1819):

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=269923&urnread_imagesize=big&show=329#toppen

 

Rasmus Larsen Fugløen, bror til Martinus, er fadder. Han er også fadder til det tredje bornet til Martinus og Berte Oline i 1824. Ellers er son til Rasmus, Elias, fadder til det andre, tredje og fjerde bornet.

 

Det er fem Martinus Larsen i Kinn i 1801:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/sok/1801?k%5B%5D=1437&fornavn=martin*&etternavn=Lars*&kjonn=&familiestilling=&sivilstand=&yrke=&fodselsaar=&alder=&ny_husholdning=&merknader=&type=person&bosted=&bydel=&gaardsnummer=

Ein i Hovden, f. 1770.

Ein er for ung til å få barn i 1809 (f. 1793). To er fødd i 1751, ein av dei er gift, den andre er ugift dreng.

Ved det anmeldte giftermålet med Berte Oline, står det at Martinus er enkemann.

 

Og ein på Skorpa, fødd 1778. Denne er for så vidt aktuell, men han er ikkje bror til Rasmus Fugløen (og alderen stemmer ikkje heilt med vår Martinus).

 

Dåpen til Martinus:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/dp/person/pd00000005054040

Dette er den einaste Martinus som stemmer med alderen i 1801, og det er denne som er bror til Rasmus.

 

Han vart 1. gong gift (i 1800) med Sara Andersdtr. Bareksten, og dei vart busett i Hovdetreet. Ho hadde dottera Berte Jonsdtr. frå eit tidlegare ekteskap.

 

(Martinus fekk born med stedottera si (antar at Sara då var død, men har ikkje sjekka det etter at pc'en min havarerte i fjor).)

 

Sikker dokumentasjon er dette ikkje, men det er svært sannsynleg rett.

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.