Gå til innhold
Arkivverket

Skomaker Ole Larsen Gierlow på Kongsberg


Olav Ringhus
 Del

Recommended Posts

For nokre dagar sidan var eg inne på forumet der eg ba om hjelp til å vurdere ei "hypotese" eg hadde laga om anene til denne skomakaren. Herrane Mosvold og Hunskaar tok seg tid til å sjå på dette eg hadde laga - og la på kvar sitt vis denne "greia" mi død. Om dei same herrane - og for all del andre og - ville sjå om mitt nye spor er liv laga ville eg bli glad. I bygdeboka for Furnes - under garden Gjerlu er det nemnt ein Arne Mikkelsen. Omkring 1649 blier han gift med Mari Jensdatter og der ståre i slutten av andre avsn. side 298: og av barn kjenner vi: 1. Ole, senere Kongsberg, far til Håken, Ole og Lars, som alle blir nevnt senere. 2. Håken osv. På side 299 i andre avsnitt blir Ole Olsen- bror av Håken og Lars nemnt som berggesell - noko som trulegvis peikar i retning av at han arbeider i gruvene på Kongsberg. Vidare er det nemnt at ein yngre bror av Ole, Lars gjer "krav på odels- og åseteretten til Gjerlu, og solgte den og til farbroren Håken Arnesen Hovineie ", osv.

Eg leitar i kyrkjebøkene på Kongsberg og på Hedemarken for å sjå om eg finn desse tre brørne - og far deira , men har ikkje greit stadfesta nokon så langt. Er det nokon som veit noko om desse.?

Skomakaren blei gift med Berthe Olsdatter Narverud frå Jondalen 26.juni 1751 og har desse  borna Live, Ingeborg, Gunor og Lars.

post-6369-0-76863800-1414606408_thumb.jpg

post-6369-0-28534300-1414606427_thumb.jpg

Endret av Olav Ringhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart sakene om salg odels- og åsetesrett på begynnelsen av 1700-tallet som dokumenterer Arne Mikkelsens tre sønnesønner Håken, Ole og Lars. Bygdebokforfatteren har vært så vennlig å opplyse om tinglysingsdatoene, og da ville jeg startet med å sjekke tingbok og eventuelt pantebok for å se om det er detaljer der som er utelatt i bygdeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.