Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Arne Hove Ødegård

Andreas Gudbrandsen, født 17.04.1870 i Fåberg, Oppland

Recommended Posts

Arne Hove Ødegård

Jeg søker opplysninger om Andreas Gudbrandsen, født 17.04.1870 i Lilleberget, Fåberg, Oppland. Han ble gift med Mathea Olsdatter, Fåberg (27.06.1869- 23.07.1940) 24.04.1894 i Lillehammer kirke.

Siste oppholdssted som jeg har funnet for Andreas er folketellingen 1900 hvor han bodde i Løkkegaden, Lillehammer sammen med sin kone (ingen barn nevnt). Hans kone, Mathea døde i Lillehammer 1940.

Jeg finner hverken Andreas eller hans kone ved folketellingen 1910. 

Noen som har opplysninger om Andreas og evt. etterkommere av Mathea og Andreas ?

Grethe Flood

Har du sjekket en eventuell dødsmelding eller dødsfallsprotokoll fra 1940, for å se hva som kan stå der ved dødsfallet til Mathea? Har du opplysninger om når og hvor Andreas døde, eller mangler du det? 

Arne Hove Ødegård

Statsarkivet på Hamar fant ingen dødsdato for Andreas da de fant opplysningene om Matheas død. Slik sett har jeg ikke kommet noe lenger enn det og mangler derfor opplysninger om Andreas etter folketellingen 1900

Grethe Flood

Sto noe om at Mathea var enke? Var det noen arvinger/barn nevnt?

Morten Nasch Sandvold

Gravsteiner på Lillehammer er ikke avfotografert, men det går ann å søke etter graver her http://www.kirkekontoret.no/Artikler/Nyheter/tabid/18501/ArticleId/12782/Gravlagde-ved-kirkegardene-i-Lillehammer.aspx

Jeg finner ikke Andreas her, graven kan være slettet, men Kirkekontoret på Lillehammer kan helt sikkert gi svar på om han er gravlagt på noen av kirkegårdene i sognet. De er kjempe greie med å hjelpe.

Kirkekontoret har adr. Fåberggaten 128 2615 Lillehammer, tlf. 612 70 888

Mvh. Morten Nasch Sandvold

Edited by Morten Nasch Sandvold

Arne Hove Ødegård

Tusen takk for svar :-)

Jeg har ingen opplysninger om hun var enke når hun døde eller evt. arvinger. Fra Statsarkivet sto det bosted og at hun var gift med Andreas, det kan tyde på at Andreas var "still going" i 1940. Jeg har også sett på gravstedregistrene (de som er tilgjengelige) uten å komme videre. Jeg får ok undersøke videre via de offentlige kontorene :-)

Mvh

Arne