Gå til innhold
Arkivverket

Andreas Gudbrandsen, født 17.04.1870 i Fåberg, Oppland


Arne Hove Ødegård
 Del

Recommended Posts

Jeg søker opplysninger om Andreas Gudbrandsen, født 17.04.1870 i Lilleberget, Fåberg, Oppland. Han ble gift med Mathea Olsdatter, Fåberg (27.06.1869- 23.07.1940) 24.04.1894 i Lillehammer kirke.

 

Siste oppholdssted som jeg har funnet for Andreas er folketellingen 1900 hvor han bodde i Løkkegaden, Lillehammer sammen med sin kone (ingen barn nevnt). Hans kone, Mathea døde i Lillehammer 1940.

 

Jeg finner hverken Andreas eller hans kone ved folketellingen 1910. 

 

Noen som har opplysninger om Andreas og evt. etterkommere av Mathea og Andreas ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket en eventuell dødsmelding eller dødsfallsprotokoll fra 1940, for å se hva som kan stå der ved dødsfallet til Mathea? Har du opplysninger om når og hvor Andreas døde, eller mangler du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statsarkivet på Hamar fant ingen dødsdato for Andreas da de fant opplysningene om Matheas død. Slik sett har jeg ikke kommet noe lenger enn det og mangler derfor opplysninger om Andreas etter folketellingen 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravsteiner på Lillehammer er ikke avfotografert, men det går ann å søke etter graver her http://www.kirkekontoret.no/Artikler/Nyheter/tabid/18501/ArticleId/12782/Gravlagde-ved-kirkegardene-i-Lillehammer.aspx

 

Jeg finner ikke Andreas her, graven kan være slettet, men Kirkekontoret på Lillehammer kan helt sikkert gi svar på om han er gravlagt på noen av kirkegårdene i sognet. De er kjempe greie med å hjelpe.

 

Kirkekontoret har adr. Fåberggaten 128 2615 Lillehammer, tlf. 612 70 888

 

Mvh. Morten Nasch Sandvold

Endret av Morten Nasch Sandvold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :-)

 

Jeg har ingen opplysninger om hun var enke når hun døde eller evt. arvinger. Fra Statsarkivet sto det bosted og at hun var gift med Andreas, det kan tyde på at Andreas var "still going" i 1940. Jeg har også sett på gravstedregistrene (de som er tilgjengelige) uten å komme videre. Jeg får ok undersøke videre via de offentlige kontorene :-)

 

Mvh

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.