Gå til innhold
Arkivverket

Harald Nik(c)olai Arnesen - hans første hustru


Morten Aasen
 Del

Recommended Posts

Min oldemor var gift med Harald Nikolai Arnesen og det var hans andre ekteskap. Jeg kjenner til hans barn Henry og Hjalmar , men jeg kan ikke finne hans kone.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vet at min oldemor Gunhild Kristoffersen Arnesen og Harald Nicolai Arnesen bodde i Pilestredet 39 i 1900. Han er født i 1871 (Vinger / Kongsvinger) og hun er født i 1870 (Hurum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

 

Henry Arnesen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 12 June 1892 Rikshospitalet, Oslo, Oslo, Norway residence:   Oslo, Oslo, Norway father: Harald Nicolai Arnesen mother: Hanna Eriksen Vold

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha.

Da skal jeg sjekk mer på Rikshospitalet for å finne fødsel til broren også. Det jeg imidlertid ønsker å finne ut av er om Hanna døde eller om hun ble skilt fra Harald. Jeg har heller ikke funnet når min oldemor og Harald ble gift. Trolig er de gift i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel i 1910 de bodde i Pilestredet.

 

 

  • Tellingsår: 1910
  • Kommune: Kristiania
  • Kommunenummer: 0301
  • Gatenavn: Pilestrædet 39
  • Gatenr:
  • Bydel:
  • Gårdeier:
  • Antall leiligheter: 8

Antall personer registrert på bostedet: 39

 

 

Harald Nicolai Arnesen

hf g Typograf 16.01.1871 Kongsvinger  

 

Gunhild Arnesen

hm g Hustru 03.06.1870 Hurum  

 

Henry Arnesen

s   Kjørekarl 31.05.1892 Kristiania  

 

Gunvor Arnesen

d     30.06.1894 Hurum

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=0301&kenr=036&bnr=0067&lnr=03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

?

 

Henry Arnesen

Norway, Baptisms, 1634-1927

christening: 12 June 1892 Rikshospitalet, Oslo, Oslo, Norway residence:   Oslo, Oslo, Norway father: Harald Nicolai Arnesen mother: Hanna Eriksen Vold

 

 

Her er dåpen i den skannede kirkeboka. Jeg synes det står at Hanna døde 29.08.1901:

 

Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. 8 (1890-1893), Fødte og døpte 1892, side 145. 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5429&idx_id=5429&uid=ny&idx_side=-152

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060831010255.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for god hjelp. Har forsøkt å finne flere barn til Harald Nicolai, som trolig er født mellom 1893 og 1900, men uten resultat. Han har en sønn som heter Hjalmar og en datter jeg ikke vet navnet på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Hei. 

Fikk treff på ditt spørsmål da jeg prøvde å finne ut mer om Gunvor Arnesen.

Ser at du har søkt etter Harald Nicolais første kone. Hun het Hanna Emilie Arnesen f. Eriksen .Født  28. mars 1860 reg Trøgstad.  Har sittet og jaktet på info om henne i dag . Jeg kjenner i utgangspunktet til Henry f. 1892 Hjalmar 1894 og ser av folketelling at Gunvor også er født i 1894.

Hanne Emilie døde i 1902 ( infoJohannes menighet).  Gunhild og Harald Nicolai giftet seg i 1904. Har dato, men ikke her og nå

MVH

Anne M Jensen, Hjalmars barnebarn

Endret av Anne M Jensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.