Gå til innhold
Arkivverket
Ørjan Bye

Oppslag i vaksinasjonsprotokoll for Vågan, Nordland

Recommended Posts

Ørjan Bye

Hei,

jeg prøver å finne ut opphavet til mine tipptipp-oldeforeldre som bodde i Vågan i Lofoten.

Hvis det er mulig, kan dere se i vaksinasjonsprotokollene om de er oppført der og hva som eventuelt er skrevet der?

Han het Peder Andreas Christophersen, født ca. 1810 i Vågan (ukjent hvilken gård, men bodde senere på Guldbrandsø og Bjørndal).

Hun het Hanne Kristina Pedersdatter, født ca. 1813 i Vågan (skal ha kommet fra Moldgavlen gård)

Mulig at de er født litt for tidlig til å være registrert, men det er kanskje en mulighet.

mvh

Ørjan Bye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elin Jacobsen

Statsarkivet i Trondheim har noen vaksinasjonsprotokoller for Nordland i Amtmannen i Nordlands arkiv boks Ma1.  De eldste som omfatter Vågan er Hans Byes vaksinasjonsprotokoll fra 1823 og Wilhelm Titjens protokoll fra 1830-35.  Vi kan ikke finne de personene du nevner i disse listene.

mvh

Elin Jacobsen

Statsarkivet i Trondheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ørjan Bye

Tusen takk for svar,

da vet jeg i hvert fall det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.