Gå til innhold
Arkivverket

Hvilken navn på gate og hvor er den ?


gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Her har jeg et gatenavn i Bakke kirkebok, som ikke engang jeg kan finne i Trondheims-leksikonet .

 

Kan noen her på forum hjelpe meg ????

 

 

siste innførsel nr. 14. Kunigaden / Vinjes gade ????   

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3028&idx_id=3028&idx_listetype=kf&idx_kjonn=b&uid=ny&idx_side=-9
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060126020587.jpg

 

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo frå kun tre år før, og sidan dei framleis bur i [fru] Vinje sin gard i 1878, så er det nok helst same adresse. Kan det vera at det som står i konfirmasjonen er eit meir folkeleg namn på adressa? Her må du nok finne fram til nokon som er betre kjent i Trondheim - du kan jo poste spørsmålet her: http://www.disnorge.no/slektsforum/viewforum.php?f=2298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

 

Jeg tror nok at det er ei "folkelig navn" dette, da Trondheims-leksikonet, siste utgave ikke nevner dette.

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

 

Jeg tror nok at det er ei "folkelig navn" dette, da Trondheims-leksikonet, siste utgave ikke nevner dette.

 

Gunnar Andre

 

Adressa i Ft1875 (innlegg # 3) er "Johnsløkken", og ifl. Trondheimsleksikonet var Jonsløkken ein eigedom som låg der Klostergata 18 ligg i dag. Det er til venstre når du akkurat har passert "Studentersamfundet" til høgre.

 

Går vi til konfirmasjonslista (#1) og blar om til neste side, innførsle nr. 28 (nedst) finn vi ein til med bustad "Kuni gade" og det eg les som "fad.[erens] gaard".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det er mange flere i kirkeboken som bebor " KUNI GADEN " så noe må det ha vært. Jeg skriver da inntil vidre; Kuni-gaden, Jonsløkken på Elgeseter, Trondheim, ST.

Dette skulle dekke alle muligheter, synes jeg. Men det er jo litt rart at ikke denne gaden skulle kunne kjennes ved da. ?  

 

Håper noen finner innteresse for dette, sammen meg.

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.